شیائومی از گوشی های ردمی ۹T و نوت ۹T 5G رونمایی کرد - تکفارس 
شیائومی از گوشی های ردمی ۹T و نوت ۹T 5G رونمایی کرد - تکفارس 

شیائومی از گوشی های ردمی ۹T و نوت ۹T 5G رونمایی کرد

مهرداد میرشاهی
۲۰ دی ۱۳۹۹ - 08:01
شیائومی ردمی 9T و ردمی نوت 9T

شیائومی توانسته با برند زیرمجموعه خود، یعنی ردمی – که در زمینه عرضه محصولات و گوشی های مقرون به صرفه یا اقتصادی فعالیت دارد – به موفقیت‌های بزرگی دست یابد. اینک اما، این شرکت با معرفی دو گوشی دیگر از این زیرمجموعه قصد دارد عملکرد قوی خود را در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز ادامه دهد.

شیائومی ردمی نوت ۹T

ردمی نوت ۹T / Redmi Note 9T قدرتمندترین محصولی‌ست که جدیداً از سوی شیائومی معرفی شده است. شیائومی برای این گوشی هوشمند از تراشه دایمنسیتی ۸۰۰U مدیاتک بهره برده که از نظر عملکرد، با چیپست اسنپدراگون ۷۳۲G کوالکام قابل مقایسه است.

چیپست انتخاب شده به یک مودم یکپارچه ۵G مجهز است، از این رو، پشتیبانی از شبکه‌های نسل بعدی را به صورت استاندارد امکان‌پذیر می‌کند. همین موضوع باعث شده است که ردمی نوت ۹T به عنوان نخستین گوشی از سری ردمی نوت شیائومی شناخته شود که از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کند.

این گوشی پشتیبانی از دو سیم کارت را نیز ارائه می‌دهد بنابراین ردمی نوت ۹T می‌تواند به طور همزمان به دو شبکه ۵G متصل شود. شیائومی از فناوری آنتن ۴x4 MIMO برای این گوشی استفاده کرده است که امکان اتصال سریع‌تر و قابل اطمینان‌تری را ارائه می‌دهد.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی باعث شده تا کاربران بتوانند تا یک روز به طور مداوم از آن استفاده کنند. این گوشی از شارژ سریع ۱۸ واتی نیز برخوردار است. نکته جالب اینجاست که شیائومی یک شارژر ۲۲٫۵ واتی را در جعبه این محصول قرار داده است.

ویژگی‌های شیائومی ردمی نوت 9T

شیائومی در این گوشی هوشمند از یک نمایشگر ۶٫۵ اینچی با کیفیت Full HD+ از نوع «Dot Display» استفاده کرده که توسط گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود و یک پانچ برای دوربین سلفی نیز  در سمت چپ بخش بالایی صفحه نمایش این دستگاه جای گرفته است.

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد که پنل پشتی این گوشی تا حدودی از پوکو X3 الهام گرفته زیرا شاهد یک برآمدگی دایره‌ای شکل برای دوربین پشتی ردمی ۹T هستیم که تقریباً مشابه ماژول پوکو X3 است. با این حال، تفاوت اصلی این دو ماژول در لنزهای در نظر گرفته شده برای دوربین پشتی دستگاه هستند.

یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی که از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند به عنوان دوربین اصلی ردمی ۹T انتخاب شده است و از طیف وسیعی از ویژگی‌ها نظیر حالت شب، Pro + Raw، فناوری HDR و حتی حالت پرتره پشتیبانی می‌کند.

در این ماژول، علاوه بر فلاش LED، شاهد یک عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی و یک لنز ماکروی ۲ مگاپیکسلی نیز هستیم. اگر عاشق سلفی گرفتن هستید، باید بدانید که شیائومی یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی مناسب را برای دوربین جلوی این دستگاه در نظر گرفته است.

شیائومی ردمی ۹T

 ردمی ۹T / Redmi 9T در حقیقت نسخه استاندارد گوشی ردمی نوت ۹T 5G محسوب می‌شود که اگرچه از نظر برند و نام شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند، اما در واقع شاهد اشتراکات بسیار کمی در این دو دستگاه هستیم.

به عنوان مثال، ردمی ۹T به نمایشگری ۶٫۵ اینچی با کیفیت Full HD+ از نوع «Dot Drop Display» مجهز شده است و به جای شکاف دوربین سلفی نیز شاهد بریدگی قطره‌ای هستیم.

قسمت پشتی این دستگاه از جنس پلاستیک است. شیائومی از بافت «ضد اثر انگشت» برای بدنه پشتی این گوشی استفاده کرده و برای جلوگیری از سردرگمی، برند ردمی را به صورت بزرگ روی بدنه پشتی آن حک کرده است.

دوربین عقب این گوشی نیز به صورت عمودی و مستطیلی‌‌شکل است که میزبان چهار لنز و یک فلاش LED است. از نظر مشخصات، دوربین اصلی دارای رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی و رزولوشن فوق عریض ۸ مگاپیکسلی است. شیائومی این گوشی را به دو لنز ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج و ماکروسنج نیز مجهز کرده است.

ویژگی‌های شیائومی ردمی 9T

گوشی شیائومی ردمی ۹T از تراشه اسنپدراگون ۶۶۲ کوالکام (استفاده شده در گوشی های پوکو X3 و ردمی ۹ پاور) قدرت می‌گیرد و باتری آن نیز ظرفیتی ۶۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت دارد که از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند.

تاریخ عرضه و قیمت شیائومی ردمی ۹T و ردمی نوت ۹T

شیائومی ردمی ۹T و ردمی نوت ۹T در قالب دو نسخه با پیکربندی ۴/۶۴ گیگابایت و ۴/۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شوند و از کارت حافظه میکرو SD نیز پشتیبانی می‌کنند. شیائومی گوشی ردمی ۹T را با قیمت ۱۵۹ یورو و ردمی نوت ۹T 5G را نیز با قیمت ۲۲۹ یورو به فروش می‌رساند.

تاریخ عرضه این دو گوشی هنوز مشخص نشده است اما ردمی ۹T در قالب چهار رنگ خاکستری، آبی، نارنجی و سبز و ردمی نوت ۹T نیز در قالب دو رنگ مشکی و بنفش در دسترس قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید