مایکروسافت تیمز به دنبال کارایی و محبوبیت وی چت - تکفارس 
مایکروسافت تیمز به دنبال کارایی و محبوبیت وی چت - تکفارس 

مایکروسافت تیمز به دنبال کارایی و محبوبیت وی چت

مهدی ملکی
۱۸ دی ۱۳۹۹ - 20:30
اپلیکیشن مایکروسافت تیمز

اخیراً مشخص شده است که مایکروسافت برنامه‌های بزرگ و بلندپروازانه‌ای برای اپلیکیشن تیمز (Teams) خود دارد؛ گویا آن‌ها این پلتفرم را یک «لایه سازماندهی» برای شرکت‌ها و کارمندان می‌دانند که به لطف ابزارهای همکاری، جلسات ویدیویی، چت و دیگر قابلیت‌های تجاری، تمام موارد مورد نیاز را زیر یک رابط کاربری جمع کرده است.

مدیر عامل اجرایی مایکروسافت ساتیا نادلا اخیراً در مصاحبه با وب‌سایت FT این اپلیکیشن را با اپلیکیشن چت چینی وی چت (WeChat) مقایسه کرده است که گاهی در صحبت‌های عامیانه از آن به عنوان «تمام اینترنت» برای نسل کاربران گوشی‌های هوشمند یاد می‌شود:

در چین، وی چت کل اینترنت محسوب می‌شود و این یک مثال بسیار عالی است؛ با این حال برای این اپلیکیشن یک نمونه یکسان غربی وجود ندارد. به هر حال تیمز احتمالاً نزدیک‌ترین موردی باشد که هنگام مقایسه وارد میدان می‌شود.

جیم گینور دیگر کارمند و تحلیل‌گر مایکروسافت پیش‌تر در یک تحقیق مستقل این‌گونه ادعا کرد:

مایکروسافت به دنبال ایجاد یک درگاه منعطف است که شما از طریق آن هر چیزی را تجربه کنید. آن‌ها این را بارها امتحان کرده‌اند. تیمز نزدیک‌ترین چیزی است که آن‌ها به این مرحله رسانده‌اند.

با توجه به این سخنان، ظاهراً مایکروسافت به دنبال تعبیه کردن تیمز به شکل یک درگاه درون مجموعه آفیس (Office) یا حتی ساخت یک پلتفرم نظیر ویندوز برای توسعه دهندگان است. مایکروسافت امیدوار است که شرکت‌ها دوباره تصمیم‌گیری کنند و روند کاری خود را درون این اپلیکیشن پیاده سازند.

مایکروسافت تیمز

افزون بر این به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد که این خدمات را از کارمندان دانش بنیان به نیروی کار فیزیکی گسترش دهد. این موارد می‌توانند موقعیت‌های تازه‌ای خلق کنند. نادیا در این رابطه توضیح می‌دهد:

فراتر از کارمندان دانش بنیان بازار سنتی که برای مدت‌ها داخل تاریخچه ما رخ داده است.

این شرکت آمریکایی در ادامه این موضوع را که با تیمز به دنبال خلق پلتفرمی نظیر زوم (Zoom) یا اسلک (Slack) بوده است را رد می‌کند. در حقیقت این شرکت شاید برای ورود به این زمینه با مشکل عدم اعتماد کاربران مخصوصاً بنا به دلایلی در ایالات متحده و اروپا مواجه شود. مدیر عامل شرکت ذکر می‌کند که رقبا می‌توانند خدمات خود را به رایگان با خدمات مایکروسافت ادغام کنند و اپلیکیشن‌هایی نظیر زوم یا اسلک به راحتی می‌توانند از مزایای پلتفرم فوق‌العاده آزاد ویندوز بهره ببرند. نادیا در آخرین قسمت مصاحبه خود می‌افزاید که هیچ مشکلی با جلب اعتماد کاربران نخواهد داشت:

من فکر می‌کنم که آن‌ها پیش از سخن گفتن ابتدا باید در آینه به خودشان نگاه کنند.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید