مایکروسافت ویژگی اخبار و علایق ویندوز ۱۰ را منتشر کرد - تکفارس 
مایکروسافت ویژگی اخبار و علایق ویندوز ۱۰ را منتشر کرد - تکفارس 

مایکروسافت ویژگی اخبار و علایق ویندوز ۱۰ را منتشر کرد

مهدی ملکی
۱۸ دی ۱۳۹۹ - 17:30
سیستم عامل ویندوز ۱۰

مایکروسافت به تازگی از ویژگی جدیدی در نوار وظایف ویندوز ۱۰ موسوم به «اخبار و علایق» رونمایی کرده است. شما از این پس به لطف این قابلیت جدید می‌توانید سریعاً به اخبار و یا حتی آب‌وهوای روز پی ببرید؛ افزون بر این مشخص شده است که موارد موجود در این ویژگی جدید می‌توانند براساس سلیقه و نظر شما چیده شوند.

جزئیات ویژگی اخبار و علایق ویندوز ۱۰

  • به‌روز باقی بمانید: سریعاً و مستقیماً از طریق نوار وظایف، به ویژگی اخبار و علایق دست پیدا کنید. بدون اتلاف وقت تیترهای مهم اخبار مختلف اعم از آب‌وهوا، ورزش و موارد دیگر را مشاهده کنید و بدون بستن کار حال حاضرتان، دوباره به ادامه آن بازگردید. شما به لطف محتوای دریافتی بیش از ۴۵۰۰ برند جهانی، هیچ شکایتی نخواهید داشت؛ برندهایی نظیر نیویورک تایمز، BBC یا حتی وب‌سایت The Verge و همچنین نقشه‌های زنده آب‌وهوایی. یک تیتر را انتخاب کنید تا حالت خواندن بدون مزاحمت برای شما فعال شود؛ بنابراین شما می‌توانید در زمان زیادی صرفه‌جویی کنید و متمرکز باقی بمانید.
  • شما می‌توانید به ما بگویید که کدام محتوا را برای نمایش دوست دارید یا از کدام محتوا لذت نمی‌برید. (به این منظور گزینه More options را انتخاب و سپس گزینه «نمایش محتوای بیشتری همانند این» یا «نمایش محتوای کمتری مشابه این» را انتخاب کنید)؛ در نتیجه پس از مدتی شاهد محتوا و اخباری خواهید بود که در زمینه علایق شما قرار می‌گیرند و یا برعکس، شما دیگر چنین اخباری را مشاهده نخواهید کرد. افزون بر این شما می‌توانید به وسیله ایموجی‌ها نیز به محتوای گوناگون واکنش نشان دهید.
  • شما همه چیز را تحت کنترل دارید: در شرکت مایکروسافت ما باور داریم که حریم شخصی با اجازه بررسی به شما و در اختیار گذاشتن ابزارها و اطلاعات آغاز می‌شود؛ در نتیجه شما نیاز به انتخاب آگاهانه دارید. از قسمت اخبار و علایق، گزینه میانبری برای دسترسی به داشبورد حریم شخصی مایکروسافت تعبیه شده است. افزون بر این، درون مرورگر مایکروسافت اج (Edge) ابزارهای پیش‌فرضی موجود است که رهگیری ‌وب‌سایت‌های تبلیغاتی و شرکت‌های شخص ثالث را محدود می‌کند. در نهایت با توجه به سیاست‌های ما، اگر قابلیت اخبار و علایق مناسب شما نیست، با کلیک راست روی نوار وظایف آن را غیرفعال کنید.

این ویژگی از دیروز ۱۷ دی‌ماه برای کاربران «اینسایدر» بیلد ۲۱۲۸۶ ویندوز ۱۰، از طریق کانال توسعه دهندگان در دسترس قرار گرفته است. این کاربران پس از دریافت بیلد مورد نظر، باید رایانه شخصی خود را راه‌اندازی مجدد کنند تا به ویژگی یاد شده دست یابند. علاوه بر این باید اشاره کرد که این قابلیت اکنون تنها در کشور‌های ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، استرالیا و هند مشغول به فعالیت است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید