امنیت ضعیف ویژگی اشتراک مکان در پیام‌رسان تلگرام - تکفارس 
امنیت ضعیف ویژگی اشتراک مکان در پیام‌رسان تلگرام - تکفارس 

امنیت ضعیف ویژگی اشتراک مکان در پیام‌رسان تلگرام

مهدی ملکی
۱۷ دی ۱۳۹۹ - 22:00
پیام‌رسان تلگرام

در حالی که ویژگی اشتراک مکان در تلگرام تنها فاصله شما با دیگران را به نمایش می‌گذارد، گویا در آن سطحی که کاربران فکر می‌کنند، ایمن نیست.

کاربر فعال در زمینه ایمنی اپلیکیشن‌ها موسوم به احمد (Ahmed) به تازگی هشدار داده است که قابلیت «افراد نزدیک» پیام‌رسان تلگرام موقعیت مکانی افراد را به طور آنلاین فاش می‌کند و می‌تواند سبب دسترسی به آن‌ها شود.

طبق ادعاهای این کاربر، در حالی که تلگرام تنها فاصله بین افراد را نمایش می‌دهد اما استخراج موقعیت دقیق کاربران چندان دشوار نخواهد بود. برای مثال اشاره شده است که شما می‌توانید از دستگاه‌های دقیق ردگیری GPS یا روت گوشی هوشمند خود بهره ببرید؛ در ادامه افزوده شده است که حتی با قدم زدن در یک محیط مثلثی می‌توان به موقعیت مکانی فرد مورد نظر رسید. جدای از این موارد گویا به وسیله وارد کردن مشخصات در یک ابزار نقشه، هر کسی قادر به انجام این کار خواه بود. «احمد» این‌گونه اشاره می‌کند که «شما نشانی خانه خودتان را به صورت عمومی و آنلاین فاش می‌کنید».

تلگرام بارها گزارش کرده است که نگرانی در این موارد ندارد. تلگرام اشاره می‌کند کاربرانی که از قابلیت «افراد نزدیک» استفاده می‌کنند، به طور عمد موقعیت مکانی خود را به اشتراک می‌گذارند و این ویژگی به طور خودکار فعال نمی‌شود. همچنین تیم توسعه دهنده این اپلیکیشن تایید کرده است که تحت شرایط خاصی، شما قادر به حدس دقیق موقعیت خواهید بود.

در نتیجه می‌توان این‌طور برداشت کرد که موقعیت مکانیتان هرگز به طور سهوی فاش نخواهد شد. به علاوه باید ذکر کرد که استفاده از ویژگی «افراد نزدیک» برای کابرانی که با این قسمت آشنایی ندارند،‌ می‌تواند عواقبی را در پی داشته باشد. اگر به صورت جدی به حریم خصوصی و موقعیت مکانی خودتان اهمیت می‌دهید، بهتر است که از این ویژگی استفاده نکنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید