تیم کوک ۱۴٫۸ میلیون دلار درآمد کسب کرده است - تکفارس 
تیم کوک ۱۴٫۸ میلیون دلار درآمد کسب کرده است - تکفارس 

تیم کوک ۱۴٫۸ میلیون دلار درآمد کسب کرده است

حامد شهرزاد
۱۷ دی ۱۳۹۹ - 20:00
tim cook tulane

طبق بیانیه پروکسی ۲۰۲۰ که اپل امروز بعد از ظهر به SEC ارسال کرد، تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل بیش از ۱۴ میلیون دلار حقوق دریافت کرده است.

کوک علاوه بر دریافت ۱۰ میلیون و ۷۳۱ هزار دلار برای عملکرد خود، ۳ میلیون دلار حقوق پایه نیز دریافت کرده است. عملکرد اپل از اهداف مشخص‌شده برای فروش خالص و درآمد عملیاتی فراتر رفت و منجر به پرداخت کل ۱۷۹ درصدی از کل پرداخت‌ها برای کوک و سایر مدیران اپل شد.

کوک همچنین ۱۰۳۸۲۵۹ دلار به‌عنوان «پرداخت‌های دیگر» و در مجموع ۱۴۷۶۹۲۵۹ دلار دریافت کرد. این پرداخت‌ها شامل ۱۷۱۰۰ دلار در ۴۰۱ (k) سهم، پرداخت‌های بیمه عمر درازمدت، ۱۱۵۳۸۵ دلار پول نقد تعطیلات، هزینه‌های امنیتی به مبلغ ۴۷۰۲۴۶ دلار و ۴۳۲۵۶۴ دلار در هزینه‌های شخصی سفر هوایی است. اپل به دلایل امنیتی کوک را ملزم به استفاده از هواپیمای شخصی کرده است.

apple-executive-compensation

در سال ۲۰۱۹، کوک ۱۱٫۵ میلیون دلار درآمد کسب کرد که در ازای جبران برنامه تشویقی اپل، مبلغ کمتری دریافت کرد. بسته جبران خسارت ۲۰۲۰ کوک شامل مزایای سهام نیست. کوک در ماه سپتامبر واحدهای سهام محدود به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار دریافت کرد تا اطمینان حاصل کند که تا سال ۲۰۲۵ مدیرعامل اپل است. کوک همچنین در اوت سال ۲۰۲۰ ۱۳۱٫۷ میلیون دلار از سهام اپل فروخت.

طبق محاسبات بلومبرگ، در طول سال ۲۰۲۰، ارزش خالص کوک به بیش از ۱ میلیارد دلار رسیده است.

سایر مدیران اپل از جمله لوکا مائستری، کیت آدامز، دیدر اوبراین و جف ویلیامز هرکدام بیش از ۲۶ میلیون دلار دریافت کردند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.