تصویری از آداپتوری مجهز به کوئیک شارژ ۵ منتشر شد - تکفارس 
تصویری از آداپتوری مجهز به کوئیک شارژ ۵ منتشر شد - تکفارس 

تصویری از آداپتوری مجهز به کوئیک شارژ ۵ منتشر شد

مجید مهرعلی
۱۷ دی ۱۳۹۹ - 11:00
تصویری از آداپتوری مجهز به کوئیک شارژ ۵ منتشر شد - تکفارس 

کوالکوم سال گذشته از جدیدترین فناوری شارژ سریع خود با نام کوئیک شارژ ۵ (Quick Charge) رونمایی کرد. این فناوری می‌تواند برای دستگاه‌های سازگار، شارژ سریع ۱۰۰ واتی را فراهم آورد.

به دنبال رونمایی در جولای ۲۰۲۰، تنها یک دستگاه رسماً پشتیبانی خود از پروتکل شارژ مورد بحث را اعلام کرد و آن گوشی، می ۱۰ الترا شیائومی بود. در ماه نوامبر گذشته، کوالکوم سندی رسمی را منتشر کرد که دربردارنده فهرست نسخه‌های مختلف فناوری کوئیک شارژ و دستگاه‌های سازگار با آن بود. در این فهرست هیچ گوشی‌ای با کوئیک شارژ ۵ فهرست نشده بود. این اتفاق جای تعجب ندارد، زیرا تعداد دستگاه‌های موجود در جهان که از شارژ سریع +۱۰۰ واتی پشتیبانی می‌کنند از تعداد انگشت‌های یک دست کمتر است.

در حالی که کاربران منتظر هستند تا دستگاه‌های بیشتری با پشتیبانی از کوئیک شارژ ۵ عرضه شوند، تصویری در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شده است که به احتمال فراوان مربوط به اولین شارژر با فناوری یادشده است.

تصویری که در ویبو منتشر شده است، آداپتوری را نمایش می‌دهد که عبارت کوالکوم کوئیک شارژ ۵ روی یک طرف آن نقش بسته است. بدنه این قطعه تماماً سفید است و یک خروجی USB-C در بالای آن وجود دارد. این دستگاه کوچک‌ترین شارژر موجود نیست، اما می‌تواند به‌آسانی در جیب جا شود. متأسفانه تاکنون اطلاعاتی درباره جزئیات سازنده این محصول و قیمت آن منتشر نشده است.

تصویری از آداپتوری مجهز به کوئیک شارژ ۵ منتشر شد - تکفارس 

انتظار می‌رود در سال جدید میلادی هم تعداد کمی از سازندگان دست به انتشار گوشی‌هایی با پشتیبانی از کوئیک شارژ ۵ بزنند. این سازندگان بی‌شک شارژهای مخصوص به خود را خواهند داشت که ممکن است از این پروتکل شارژ پشتیبانی نکنند، اما این احتمال وجود دارد که شرکت‌های سوم شخص سازنده لوازم جانبی مانند ZMI، انکر (Anker) و غیره، آداپتورهایی مجهز به فناوری کوالکوم را عرضه کنند.

کوالکوم ادعا می‌کند که کوئیک شارژ ۵، هفتاد درصد بهینه‌تر از کوئیک شارژ +۴ عمل می‌کند و از کوئیک شارژ ۴ نیز ۱۰ درجه سانتی‌گراد خنک‌تر است. این فناوری با نسخه‌های پیشین و تا کوئیک شارژ ۲٫۰ سازگاری دارد. پس اگر شما تصمیم به تهیه شارژری مجهز به فناوری یادشده را گرفتید، می‌توانید آن را روی دستگاه‌هایی که از نسخه‌های پیشین کوئیک شارژ پشتیبانی می‌کنند هم استفاده کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید