گزارش: اپل وارد «فاز دوم» توسعه عینک واقعیت افزوده اپل گلس شده است - تکفارس 
گزارش: اپل وارد «فاز دوم» توسعه عینک واقعیت افزوده اپل گلس شده است - تکفارس 

گزارش: اپل وارد «فاز دوم» توسعه عینک واقعیت افزوده اپل گلس شده است

مهرداد میرشاهی
۱۷ دی ۱۳۹۹ - 10:32
عینک واقعیت افزوده اپل گلس

بر اساس اطلاعاتی که توسط وب‌سایت دیجی‌تایمز بدست شده، اپل در آستانه ورود به «فاز دوم توسعه» نمونه اولیه عینک واقعیت افزوده خود است. انتظار می‌رود فردا گزارش کاملی از روند توسعه عینک اپل گلس / Apple Glasses منتشر شود که به طبع، جزئیات بیشتری از این محصول بدست خواهیم آورد.

مارک گورمن (Mark Gurman) از بلومبرگ در ژوئن ۲۰۲۰ میلادی گزارش داد که اپل در حال تولید هدست واقعیت افزوده و مجازی و همچنین عینک‌های واقعیت افزوده است. گورمن در آن زمان اظهار داشت که نمونه اولیه هدست اپل، یادآور نسخه کوچک هدست Oculus Quest فیسبوک است در حالی که عینک واقعیت افزوده این شرکت براق‌تر و سبک‌وزن هستند. همچنین گزارش شده که در یک جلسه داخلی، اپل گفته است که این هدست احتمالاً در سال ۲۰۲۱ میلادی معرفی شود و یک سال بعد نیز روانه بازار گردد. این در حالی‌ست که عینک اپل در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن، اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی عرضه می‌شود.

گورمن مدعی‌ست که عینک‌های اپل، اطلاعاتی از قبیل پیام‌های متنی و نقشه‌ها را جلوی چشم صاحب اپل گلس قرار خواهد داد و همچنین بیان کرده است که کاربران می‌توانند با استفاده از سیری (Siri) این عینک‌ را کنترل کنند. گزارش وی اضافه می‌کند که اپل در حال برنامه‌ریزی برای توسعه فروشگاه اپلیکیشن یا App Store برای هدست واقعیت مجازی/واقعیت افزوده است؛ هرچند وی هیچ اشاره‌ای به وجود چنین فروشگاهی برای عینک اپل گلس نکرده است.

اوایل هفته جاری، مینگ-چی کو (Ming-Chi Kuo) اعلام کرد که تامین‌کنندگان اپل خود را برای تامین قطعات موردنیاز برای یک دستگاه واقعیت افزوده نامشخص آماده می‌کنند که در سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه می‌شود. این تحلیلگر همچنین مدعی شده است که شرکت اپل در سال جاری میلادی از محصولاتی همچون ردیاب اپل ایرتگز، ایرپادز جدید، مدل‌های ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی مک بوک پرو با تراشه‌های اپل سیلیکونی و یک آیپد پرو با نمایشگر Mini-LED رونمایی خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.