اپل احتمالاً از اسکنر LiDAR در کل سری آیفون ۱۳ استفاده خواهد کرد - تکفارس 
اپل احتمالاً از اسکنر LiDAR در کل سری آیفون ۱۳ استفاده خواهد کرد - تکفارس 

اپل احتمالاً از اسکنر LiDAR در کل سری آیفون ۱۳ استفاده خواهد کرد

حامد شهرزاد
۱۷ دی ۱۳۹۹ - 08:32
iphone-12-pro-lidar-scanner

بر اساس گزارش منابع موجود در زنجیره تأمین که توسط انتشارات صنعت تایوان دیجیتایمز ذکر شده است، انتظار می‌رود اپل در سال ۲۰۲۱ به‌جای استفاده از اسکنر LiDAR در فقط مدل‌های پرو و پرو مکس، اسکنر LiDAR خود را در کل سری آیفون ۱۳ استفاده کند.

اسکنر LiDAR اولین بار در مارس ۲۰۲۰ در آیپد پرو معرفی شد و از آنجا که به آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس گسترش یافت. اسکنر LiDAR سنسور کوچکی است که با استفاده از حسگر سه‌بعدی فاصله اشیا اطراف را تا پنج متر دورتر اندازه‌گیری می‌کند. این فناوری امکان ارتقا تجارب واقعیت افزوده و سایر قابلیت‌های منحصر به فرد مانند توانایی اندازه‌گیری فوری قد فرد را فراهم می‌کند.

iphone-12-pro-lidar-scanner

اپل به‌طور مکرر ویژگی‌ها یا مشخصات جدیدی را قبل از اینکه در سال‌های بعد آن‌ها را به دستگاه‌های سطح پایین تبدیل کند، در دستگاه‌های سطح بالاتر معرفی کرده است. به‌عنوان مثال، در حالی که نمایشگرهای اولد محدود به آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس بودند و در آیفون ۱۱ استاندارد از LCD استفاده می‌شود، اما کل صفحات آیفون ۱۲ به نمایشگرهای اولد مجهز هستند.

پیش‌بینی می‌شود که اپل در سپتامبر – که معمولاً در این ماه آیفون‌های جدید معرفی می‌شوند – به رونمایی از سری آیفون ۱۳ بپردازد که انتظار می‌رود شامل همین چهار مدل باشد: آیفون ۱۳ مینی ۵٫۴ اینچی، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو ۶٫۱ اینچی و آیفون ۱۳ پرو ۶٫۷ اینچی ۱۳ پرو مکس. (این نام ها احتمالی هستند و ممکن است نسبت به آنچه نوشته شده است، متفاوت باشند).

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید