فاکسکان قصد دارد در شرکت بایتون سرمایه‌گذاری کند - تکفارس 
فاکسکان قصد دارد در شرکت بایتون سرمایه‌گذاری کند - تکفارس 

فاکسکان قصد دارد در شرکت بایتون سرمایه‌گذاری کند

حامد شهرزاد
۱۶ دی ۱۳۹۹ - 21:45
Foxconn

تأمین‌کننده شناخته‌شده اپل یعنی گروه فناوری فاکسکان در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری در یک شرکت وسیله نقلیه الکتریکی چینی به نام بایتون (Byton) است. این معامله باعث می‌شود که شرکت تایوانی فقط به مونتاژ آیفون متکی نباشد و در صنعت خودرو فعالیت اقتصادی خود را گسترش دهد.

طبق یک گزارش در SCMP، فاکسکان قصد دارد در حدود ۲۰۰ میلیون دلار آمریکا در شرکت رقیب بالقوه تسلا سرمایه‌گذاری کند و همچنین قصد دارد تا به‌عنوان منبع نزدیک به شرکت بایتون، تولید انبوه بایتون M-Byte را تا سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ آغاز کند. در حال حاضر، این خبر هنوز علنی نشده است اما ممکن است شاهد انتشار آن از اوایل روز دوشنبه طبق منبع مذکور باشیم.

Byton Concept Car

هواوی در حال توسعه یک فناوری با نام تجاری HiCar است که در خودروهای هوشمند جای خواهد گرفت

اگر این اخبار صحت داشته باشد، این معامله برای بایتون می‌تواند یک فرصت مهم باشد زیرا علی‌رغم رونمایی از خودروی مفهومی M-Byte که چندین سال پیش رونمایی شده است، این شرکت هنوز در تلاش است تا اولین وسیله نقلیه خود را تولید کند. علاوه بر این، تأمین‌کننده اپل همچنین به‌عنوان شخص دیگری که با این موضوع آشنا است، در حال مذاکره با دیگر سازندگان چینی خودروهای الکتریکی برای مشارکت بالقوه است. متأسفانه فاکسکان در حال حاضر هنوز به این اخبار پاسخ نداده است در حالی که بایتون از اظهار نظر خودداری کرده است.

حرکت فاکسکان همچنین بیانگر تنوع آن از صرف تأمین‌کننده اصلی در زنجیره تأمین اپل است. به همین ترتیب، سایر شرکت‌های فناوری نیز در حال افزایش سرمایه‌گذاری‌های خود برای توسعه اتومبیل‌های نسل بعدی، به‌ویژه وسایل نقلیه الکتریکی و فناوری‌های مرتبط هستند. به‌عنوان نمونه می‌توان به هواوی اشاره کرد که در حال توسعه یک فناوری است که با نام تجاری HiCar در خودروهای هوشمند جای خواهد گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید