هواوی سیستم‌عامل جایگزین اندروید خود را با دیگر سازندگان موبایل نیز به اشتراک می‌گذارد - تکفارس 
هواوی سیستم‌عامل جایگزین اندروید خود را با دیگر سازندگان موبایل نیز به اشتراک می‌گذارد - تکفارس 

هواوی سیستم‌عامل جایگزین اندروید خود را با دیگر سازندگان موبایل نیز به اشتراک می‌گذارد

مهرداد میرشاهی
۱۶ دی ۱۳۹۹ - 19:15
سیستم عامل هارمونی هواوی

هواوی ممکن است جایگزین اختصاصی خود برای سیستم عامل اندروید، یعنی سیستم عامل هارمونی ۲٫۰ را در اختیار سایر تولیدکنندگان موبایل نیز قرار دهد و با آن‌ها به اشتراک بگذارد.

یو چنگ دونگ (Yu ChengDong)، مدیر گروه کسب و کار مصرف‌کننده هواوی، که در سطح دنیا با نام ریچارد یو شناخته می‌شود در این باره صحبت‌هایی را مطرح کرده و از اهداف هواوی مبنی بر در اختیار قرار دادن سیستم عامل اختصاصی خود با دیگر سازندگان گوشی های هوشمند صحبت کرده است.

هواوی می‌تواند به تولیدکنندگان چینی گوشی های هوشمند کمک کند تا از سیستم عامل HarmonyOS و سرویس‌هایی که جایگزین مناسبی برای خدمات موبایل GMS شناخته می‌شوند، بهره ببرند و در ساخت گوشی های جدید خود از آن استفاده کنند.

مدیر ارشد هواوی اظهار داشته است که اگر تولیدکنندگان چینی گوشی های هوشمند نتوانند مجوز استفاده از خدمات موبایل گوگل، موسوم به GMS و همچنین گوگل پلی استور (Google Play Store) را کسب کنند، هواوی سیستم عامل و خدمات موبایل خود (HMS) را در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد.

این شرکت چینی در حال حاضر با استفاده از توسعه‌دهندگان متعدد و شرکای تجاری خود در حال کار روی سیستم عامل هارمونی ۲٫۰ است تا هرچه سریع‌تر آن را در دسترس کاربران خود قرار دهد. گفته می‌شود شرکت هواوی قصد دارد در سال جاری میلادی (۲۰۲۱) سیستم عامل خود را برای بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه در دسترس قرار دهد که هدف بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

باید دید آیا شرکت هواوی می‌تواند از جنگ تجاری چین و ایالات متحده، پیروز بیرون آید یا تحت‌تاثیر تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا، جامعه مشتریان آن روز به روز کمتر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید