مایکروسافت اج ۶۰۰ میلیون کاربر دارد - تکفارس 
مایکروسافت اج ۶۰۰ میلیون کاربر دارد - تکفارس 

مایکروسافت اج ۶۰۰ میلیون کاربر دارد

حامد شهرزاد
۱۶ دی ۱۳۹۹ - 20:30
Microsoft Edge

مایکروسافت سال گذشته مرورگر جدید اج مبتنی بر کرومیوم را معرفی کرد. این نسخه جدید سازگاری بهتری با برنامه‌های افزودنی و وب‌سایت‌ها را دارد. همچنین، این مرورگر وب پشتیبانی عالی از آخرین قابلیت‌های ارائه‌شده، اپلیکیشن‌های وب مدرن و ابزارهای قدرتمند توسعه‌دهنده در تمام سیستم‌عامل‌های پشتیبانی شده را ارائه می‌دهد. مایکروسافت در اعلامیه اخیر خود نشان داده است که مرورگر وب مایکروسافت اج اکنون ۶۰۰ میلیون کاربر دارد که از زمان معرفی این مرورگر در سال ۲۰۱۹، واقعاً چشمگیر است.

مایکروسافت در حال آماده شدن برای به‌روزرسانی گسترده کانال پایدار اج در ژانویه ۲۰۲۱ است

Microsoft Edge

در قسمت زیر لیست رسمی مواردی که سال آینده به اج ۸۸ پایدار خواهد آمد، ذکر شده است:

  • زبانه‌های اصطلاحاً خوابیده با کاهش منابع سیستم (به‌عنوان مثال رم یا پردازنده) که توسط برگه‌های مرورگر غیرفعال استفاده می‌شوند، عملکرد مرورگر را بهبود می‌بخشند. کاربران می‌توانند از خواب رفتن سایت‌های برگه جلوگیری کرده و مدت‌زمان قبل از خواب یک برگه غیرفعال را پیکربندی کنند. این ویژگی را می‌توان با تنظیمات گروهی نیز مدیریت کرد.
  • با شروع معرفی مایکروسافت اج ۸۸، کاربران می‌توانند یک سند PDF را در یک صفحه یا در یک نمایش کتاب دوصفحه‌ای مشاهده کنند. برای تغییر نمای مشاهده‌شده، کافی است کاربر روی دکمه مشاهده صفحه در نوارابزار کلیک کند.
  • کاربری که از مایکروسافت اج در سیستم‌عامل مک اواس یا مایکروسافت ویندوز سطح پایین استفاده می‌کند (مانند ویندوزهای ۷، ۸، ۸٫۱) اکنون به‌طور خودکار وارد وب‌سایت‌هایی می‌شود که برای اجازه ورود به سیستم با حساب‌های مایکروسافت پیکربندی شده‌اند. سایت‌هایی مانند bing.com، office.com، msn.com، outlook.com و غیره از این قبیل موارد است.
  • با افزایش تعداد برگه‌های افقی، عناوین سایت شروع به قطع شدن می‌کنند و با کوچک شدن هر برگه، کنترل‌های برگه از بین می‌روند. این کار باعث اختلال در فعالیت کاربر می‌شود زیرا آن‌ها بیشتر وقت خود را برای یافتن، تغییر و مدیریت زبانه‌ها صرف می‌کنند و زمان کمتری را برای انجام وظیفه صرف می‌کنند. زبانه‌های عمودی به کاربران این امکان را می‌دهند تا زبانه‌های خود را به یک سمت دیگر منتقل کنند. این مکان جایی است که نمادهای تراز شده به‌صورت عمودی و عناوین طولانی‌تر سایت، اسکن سریع، شناسایی و جابجایی به برگه‌ای را که می‌خواهند باز کنند آسان می‌کند. زبانه‌های عمودی همچنین با ایجاد فضای بیشتر برای انتخاب سریع، بسته شدن و مرتب کردن مجدد برگه‌ها، ترتیب چندین برگه را آسان‌تر می‌کنند. هنگامی که کاربران می‌خواهند هنگام استفاده از برگه‌های عمودی تمرکز کرده و بیشتر از وب را ببینند، همیشه می‌توانند صفحه را جابه‌جا کنند و هر زمان که بخواهند با یک برگه خاص تعامل داشته باشند، به‌راحتی آن را نشان دهند.
  • ما در حال معرفی راهی برای بازنشانی داده‌های همگام‌سازی مایکروسافت اج شما از داخل این نرم‌افزار هستیم. با این کار داده‌های شما از خدمات مایکروسافت پاک می‌شود و همچنین مشکلات خاصی از آن که قبلاً به درخواست دادن به پشتیبانی نیاز داشتند را برطرف می‌کند.
  • با شروع معرفی مایکروسافت اج ۸۸، گذرواژه‌های کاربر در مورد محلی از مدارک معتبر شناخته‌شده بررسی می‌شوند و در صورت تطبیق یافتن، هشداری را برای کاربر ارسال می‌کنند.
  • پشتیبانی از پروتکل FTP قدیمی از مایکروسافت اج حذف شده است. تلاش برای رفتن به یک پیوند FTP منجر به این می‌شود که مرورگر سیستم‌عامل را به سمت باز کردن یک برنامه خارجی برای مدیریت پیوند FTP سوق دهد. همچنین، مدیران IT می‌توانند مایکروسافت اج را برای استفاده از IE مود برای سایت‌هایی که به پروتکل FTP متکی هستند، پیکربندی کنند.
  • با شروع معرفی مایکروسافت اج نسخه ۸۸، ما توانایی تغییر سایت‌هایی را داریم که با مشخصات کار شما در مک اواس احراز هویت می‌شوند.
  • با شروع معرفی نسخه بتای مایکروسافت اج نسخه ۸۸، قابلیت و پشتیبانی ادوبی فلش حذف می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید