هواوی به‌خاطر تحریم‌ها به خدمات ابری روی می‌آورد - تکفارس 
هواوی به‌خاطر تحریم‌ها به خدمات ابری روی می‌آورد - تکفارس 

هواوی به‌خاطر تحریم‌ها به خدمات ابری روی می‌آورد

حامد شهرزاد
۱۶ دی ۱۳۹۹ - 10:00
huawei-public-cloud-service

در حالی که شرکت هواوی به خاطر تأثیرات تحریم‌های ایالات متحده با مشکلات زیادی روبه‌رو است، بنیان‌گذار این شرکت یعنی رن ژنگفی گفته است که این شرکت سازنده گوشی‌های هوشمند در حال حاضر به دنبال خدمات ابری به‌عنوان تمرکز اصلی خود، بیش از عملکرد گوشی‌های هوشمند و ۵G خود است.

بر اساس گزارش SCMP، مدیر ارشد این غول فناوری چین این خبر را در یک سخنرانی داخلی در نوامبر سال ۲۰۲۰ اعلام کرده بود. بنیان‌گذار این کمپانی گفته بود که این شرکت باید قدرت خود را در خدمات ابری افزایش دهد و این برند نیز باید در این زمینه به موفقیت دست یابد.

این مقام مسئول افزود:

غیرممکن است که ما به همان سادگی راه علی بابا و آمازون را دنبال کنیم… آن‌ها در بازار سهام ایالات متحده به پول نامحدود دسترسی دارند.

مشاغل سازمانی ما باید جبهه نبرد خود را کاهش دهند… اگر استراتژی ما بسیار گسترده باشد، ما قدرت رزمی خود را از دست خواهیم داد.

۰۲Huawei-Logo-MWC-2019

برخلاف شرکت‌هایی مانند آمازون، هواوی بیشتر تمرکز خود را روی خدمات تجهیزات مخابراتی و تلفن‌های هوشمند محبوب خود گذاشته است

شرکت‌هایی مانند آمازون مشاغل فناوری هستند و مشاغل گسترده‌ای راجع به تجارت الکترونیکی، پخش ویدئو و حتی رایانش ابری در میان مشاغل مختلف دیگر نیز دارند. برخلاف این شرکت‌ها، هواوی بیشتر تمرکز خود را روی خدمات تجهیزات مخابراتی و تلفن‌های هوشمند محبوب خود گذاشته است.

طبق نظر رن، این شرکت باید از شرکت‌هایی مانند آمازون و مایکروسافت یاد بگیرد، که هر دو نام اصلی در زمینه خدمات ابری جهانی هستند. این برندها بر زیرساخت‌ها به‌عنوان سرویس (IaaS) و بسترهای نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (PaaS) تمرکز دارند. برای افراد ناآگاه، مشتریان این شرکت‌ها هزینه‌ای را برای استفاده از منابع محاسباتی خود مانند شبکه و ذخیره اطلاعات پرداخت می‌کنند. در حال حاضر، هواوی در کنار علی بابا و تنسنت، پیشرو در زمینه ارائه خدمات ابری در چین است. با وجود اینکه در حال حاضر افزایش تقاضا برای خدمات بالایی وجود دارد، حضور آن در بازار جهانی هنوز کم است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید