کوالکام و سامسونگ با تراشه‌های ۵ نانومتری خود قصد دارند بازار گوشی‌های هوشمند را رهبری کنند - تکفارس 
کوالکام و سامسونگ با تراشه‌های ۵ نانومتری خود قصد دارند بازار گوشی‌های هوشمند را رهبری کنند - تکفارس 

کوالکام و سامسونگ با تراشه‌های ۵ نانومتری خود قصد دارند بازار گوشی‌های هوشمند را رهبری کنند

حامد شهرزاد
۱۶ دی ۱۳۹۹ - 09:30
Qualcomm Snapdragon 888

کوالکام و سامسونگ دو شرکت بزرگ سازنده تراشه‌های موبایل هستند و این شرکت‌ها با معرفی هر تراشه جدید، همچنان به پیشرفت فن‌آوری خود ادامه می‌دهند. آن‌ها جدیدترین تراشه‌های ۵ نانومتری خود را معرفی کرده‌اند و دستگاه‌هایی که از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند هم‌اکنون به بازار راه پیدا کرده‌اند.

در حالی که کوالکام ماه گذشته آخرین تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ خود را معرفی کرده بود، تلفن‌های هوشمند مجهز به همین گوشی اکنون در حال معرفی هستند. شیائومی می ۱۱، اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ چند روز پیش به فروش رسید و دستگاه دیگری به نام iQOO 7 قرار است این هفته به‌طور رسمی معرفی شود.

از طرف دیگر، سامسونگ اگزینوس ۱۰۸۰ با استفاده از معماری ۵ نانومتری تولید می‌شود و گوشی‌های هوشمند سری ویوو X60 که اخیراً به بازار عرضه شده‌اند نیز با همین تراشه قدرتمند تولید می‌شوند. این شرکت همچنین در حال کار بر روی اگزینوس ۲۱۰۰ است.

Samsung Exynos

سامسونگ قرار است نسل بعدی گوشی هوشمند پرچم‌دار خود یعنی سری گلکسی S21 را در روز پنجشنبه ۲۵ دی معرفی کند و انتظار می‌رود که این تلفن‌ها با تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ مجهز شوند که گمان می‌رود در همان رویداد معرفی شود.

کوالکام و سامسونگ تمام تلاش خود را می‌کنند تا از مشکلات مربوط به عدم حضور هواوی به دلیل تحریم‌های جدید اعمال‌شده علیه این غول چینی توسط ایالات متحده استفاده کنند. سامسونگ که تاکنون تراشه خود را فقط برای گوشی‌های هوشمند خود رزرو می‌کرد، اکنون آن را در اختیار سایر سازندگان موبایل قرار داده است.

با این حال، از نظر کل محموله‌های تراشه در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰، مدیاتک با ۳۱ درصد بازار به‌عنوان برند پیشرو ظاهر شد. کوالکام و هواوی های سیلیکون با ۲۹ درصد و ۱۲ درصد سهم از بازار دوم و سوم شدند. سامسونگ و اپل هرکدام با ۱۲ درصد سهم از بازار چهارم و پنجم شدند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید