رنو۵ ۵G و نسخه پرو آن وارد بازار جهانی می‌شوند - تکفارس 
رنو۵ ۵G و نسخه پرو آن وارد بازار جهانی می‌شوند - تکفارس 

رنو۵ ۵G و نسخه پرو آن وارد بازار جهانی می‌شوند

مجید مهرعلی
۱۴ دی ۱۳۹۹ - 15:00
رنو۵ ۵G و نسخه پرو آن وارد بازار جهانی می‌شوند - تکفارس 

 اوپو زمانی که پای سری رنو۵  وسط باشد اصلاً اهل تلف کردن وقت نیست. بعد از رونمایی از رنو۵ ۵G و نسخه پرو آن در تاریخ ۲۰ آذر (December 10)، این غول چینی در ۴ دی‌ماه (December 24) رنو۵ پرو پلاس را معرفی کرد و در ۱۱ دی (December 31) هم از رنو۵ ۴G پرده برداشت. افزون بر این، شایعاتی درباره مدل در دست توسعه دیگری از این گوشی گوش می‌رسد. حال به نظر می‌رسد این شرکت مشغول آماده کردن رنو۵ ۵G و نسخه پرو آن برای بازار جهانی است.

هردو دستگاه یادشده تاکنون توانسته‌اند تحت شماره مدل‌های جهانی خود تعدادی از تأییدیه‌ها را دریافت کنند. رنو۵ ۵G و رنو۵ پرو ۵G در چین رسماً شماره مدل‌های PEGM00/PEGT00 و PDSM00/PDST00 را داشته‌اند. به‌تازگی مؤسسه تایلندی NBTC اسنادی را منتشر کرده است که به رنو۵ ۵G و رنو۵ پرو ۵G به ترتیب شماره مدل‌های CPH2145 و CPH2201 اختصاص داده شده است. اولین شماره مدل در مؤسسه‌های صدور تأییدیه مانند بلوتوث SIG، NCC تایلند، SDPPI اندونزی و GCF مشاهده شده است. شماره مدل دوم هم در NCC، IMDA سنگاپور و BIS هند ظاهر شده است. تمام این‌ها نشانه‌‌هایی از انتشار جهانی دو گوشی مورد بحث هستند.

در اتفاقی جدید‌تر، رنو۵ پرو ۵G (شماره مدل CPH2201) سر از گیک‌بنچ درآورده است. فهرست این محک آشکار می‌کند که تراشه دیمنسیتی +۱۰۰۰ و ۸ گیگابایت حافظه موقت ویژگی این گوشی است، همان‌هایی که در نسخه چینی هم موجود بود. این نشانه امیدوارکننده‌ای است که اوپو قصد انجام مانوری پیچیده را ندارد و هردو محصول رنو۵ ۵G و رنو۵ پرو ۵G را با سخت‌افزاری یکسان در خارج از مرزهای وطنی عرضه خواهد.

رنو۵ ۵G از صفحه‌نمایشی امولد و ۶٫۴۳ اینچی با رزولوشن +۱۰۸۰p نرخ تازه‌سازی ۹۰Hz بهره می‌برد و از تراشه اسنپ‌دراگون ۷۶۵G نیرو می‌گیرد. دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی دستگاه در کنار یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دو ماژول دوربین ۲ مگاپیکسلی مجموعه‌ای چهارتایی را تشکیل داده است. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی، باتری‌ای با ظرفیت ۴,۳۰۰ میلی‌امپر ساعت، شارژ سریع ۶۵ واتی و هدفون جک ۳٫۵ از دیگر خصوصیات این محصول است. در ضمن در بحث پیکره‌بندی حافظه، دو گزینه ۸/۱۲۸ و ۱۲/۲۵۶ در نظر گرفته شده است.

رنو۵ پرو ۵G از صفحه‌نمایش اولد پرنورتر و بزرگ‌تر ۶٫۵۵ اینچی با رزولوشن +۱۰۸۰p و نرخ تازه‌سازی ۹۰Hz بهره می‌برد. در این دستگاه تراشه به دیمنسیتی +۱۰۰۰ تغییر کرده است و از وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌‌شود. گزینه‌های حافظه هم همان ۸/۱۲۸ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایت است. ظرفیت باتری و کیفیت شارژ هم با نسخه استاندارد تفاوتی ندارد، اما در نسخه پرو قابلیت NFC لحاظ شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.