۵ محصول برتر اپل در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 
۵ محصول برتر اپل در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

۵ محصول برتر اپل در سال ۲۰۲۰

۵ محصول برتر اپل در سال ۲۰۲۰

گرچه سال ۲۰۲۰ میلادی و پاندمی ویروس کرونا باعث شد که شرکت اپل تغییر رویه دهد و بیشتر کارمندان خود را به دورکاری و کار در خانه سوق دهد، اما غول تکنولوژی دنیا توانسته طی دوازده ماه گذشته، فهرست قابل توجهی از محصولات جدید را روانه بازار سازد و ضمن تازه نگه داشتن لاین‌آپ بیشتر محصولات خود، نرم افزار جدید هم معرفی کند.

برترین محصولاتی که اپل در سال ۲۰۲۰ عرضه کرد

در این مقاله پنج محصول برتر اپل در سال ۲۰۲۰ میلادی را معرفی می‌کنیم. اگرچه برای انتخاب ۵ محصول برتر این شرکت، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود داشت اما به نظر ما، مک های M1، سری آیفون ۱۲، آیپد ایر، ایرپادز مکس و صفحه کلید مجیک برای آیپد پرو از جمله شاخص‌ترین محصولات عرضه شده اپل طی دوازده ماه گذشته هستند. با ما در ادامه همراه باشید تا از مهم‌ترین و برترین محصولات عرضه شده اپل در سال ۲۰۲۰ آگاه شوید.

مجیک کیبورد

اپل مجیک کیبورد

اپل در ماه مارس ۲۰۲۰ میلادی، مدل‌های آیپد پروی جدید را با به‌روزرسانی فناوری دوربین معرفی کرد که برای نخستین بار از حسگر LiDAR استفاده می‌کردند. اپل علاوه بر معرفی مدل‌های جدید آیپد پرو، از مجیک کیبورد / Magic Keyboard نیز رونمایی کرد.

اپل قبلاً یک صفحه کلید اسمارت / Smart Keyboard برای آیپدهای خود داشت اما صفحه کلید مجیک، بهترین صفحه کلیدی‌ست که اپل تاکنون برای سری محصولات آیپد خود طراحی کرده است. این کیبورد دارای مکانیزم قیچی است که شبیه صفحه کلید مورداستفاده در مک های اپل است و برای نخستین بار، حاوی تاچ پد یا صفحه لمسی نیز هست.

پد لمسی باعث می‌شود که آیپد بیش از هر زمان دیگری به لپ تاپ ها شباهت داشته باشند و همچنین، آیپدهای اپل اکنون با موس‌‌ها نیز سازگاری دارند. صفحه کلید مجیک همچنین حاوی یک طراحی شناور بسیار زیباست که امکان تنظیم صفحه نمایش را فراهم آورده است و حتی از دور نیز خوب کار می‌کند.

از نقطه‌نظر نقاط منفی این محصول می‌توان به قیمت پایه ۳۰۰ دلاری آن اشاره کرد که برای یک صفحه کلید فوق‌العاده گران‌ به نظر می‌رسد و علاوه بر آن، امکان تا کردن آن به پشت هم وجود ندارد که باعث می‌شود زمانی که نیازی به کیبورد ندارید، نتوانید در جعبه استاندارد از آن استفاده کنید.

آیپد ایر

اپل آیپد ایر 4

آیپد ایر جدید در سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی معرفی شد و نخستین دستگاه اپل محسوب می‌شود که حاوی نمایشگر تمام صفحه و تاچ آیدی (Touch ID) است و حسگر اثر انگشت تاچ آیدی نیز در دکمه پاور آن جای گرفته است.

این دستگاه همچنین به تراشه سریع و قدرتمند A14 مجهز شده است – پیش از آنکه شاهد استفاده از تراشه A14 در سری گوشی های آیفون ۱۲ باشیم (حتی با وجود اینکه شرکت اپل سری آیفون ۱۲ و آیپد ایر را به صورت همزمان عرضه کرد). آیپد ایر جدید اپل در قالب رنگ‌های جدیدی روانه بازار شده است که پیش از آن شاهد استفاده از چنین طرح‌هایی نبودیم.

در مقایسه با مدل‌های نسل پیشین آیپد ایر، این محصول از نمایشگری به سبک آیپد پرو با حاشیه‌های باریک برخوردار است و تراشه A14، حسگر تاچ آیدی و طراحی جدید از جمله ویژگی‌های آن محسوب می‌شود. شایان ذکر است که قیمت پایه این محصول از ۵۹۹ دلار شروع می‌شود.

آیفون ۱۲

اپل آیفون 12 پرو مکس

شرکت اپل امسال چهار آیفون جدید را به بازار عرضه کرد که شامل این دو نسخه می‌شود: آیفون مینی با نمایشگر ۵٫۴ اینچی به عنوان کوچک‌ترین آیفون طراحی شده طی این سال‌ها و مناسب برای کسانی‌ست که عاشق دستگاه‌های کوچک هستند، و آیفون ۱۲ پرو مکس ۶٫۷ اینچی به عنوان بزرگترین آیفون عرضه شده تاکنون.

همه آیفون‌های ۲۰۲۰ اپل از طراحی جدید و هم‌سبک آیپد پرو با لبه‌های مربعی بهره می‌برند که استفاده از لبه‌های گرد را که از آیفون ۶ شاهدش بودیم را کنار می‌گذارد.

همه نسخه‌های آیفون ۱۲ به نمایشگرهای OLED و تراشه فوق‌العاده سریع و قدرتمند A14 حتی برای مدل‌های ضعیف‌تر مجهز شده‌اند. همه این گوشی ها دوربین فوق‌العاده‌ای دارند اما آیفون ۱۲ پرو مکس حاوی سطح‌بالاترین تنظیمات دوربین در این سری است؛ اگرچه هر دو مدل پرو این سری به حسگر لیدار / LiDAR مجهز شده‌اند که برای نخستین بار در آیپد پرو از آن استفاده شد.

مدل‌های مختلف آیفون ۱۲ همچنین به یک حلقه آهنربا مجهز هستند که آن‌ها را با فناوری جدیدی که با نام MagSafe شناخته می‌شود و برای اتصال شارژرها و لوازم جانبی مغناطیسی مورداستفاده قرار می‌گیرد نیز سازگار می‌کند. با استفاده از مگ سیف، می‌توانید آیفون خود را به صورت بی‌سیم تا ۱۵ وات شارژ کنید که نسبت به سطح حداکثر ۷ واتی قبل، بهبود قابل‌توجهی یافته است.

مک های M1

مک های مبتنی بر M1 اپل

اپل در جریان رویداد WWDC در ژوئن سال گذشته تائید کرده بود که روی تراشه‌های اپل سیلیکون مبتنی بر فناوری آرم / Arm خود کار می‌کند؛ در نوامبر سال ۲۰۲۰ نیز نخستین مک های مبتنی بر اپل سیلیکون مجهز به تراشه M1 معرفی شدند. بدون هیچ شکی، مک های M1، یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین محصولات جدیدی هستند که اپل طی سال‌های گذشته برای سری رایانه‌های مک خود معرفی کرده است.

پیش از عرضه نخستین مک های M1 هیچکس نمی‌دانست که باید چه انتظاری از این رایانه‌های جدید داشته باشد اما اپل با عملکرد باورنکردنی و فوق‌العاده همگان را شگفت‌زده کرد. وقتی صحبت از سرعت پردازنده تک هسته‌ای می‌شود، مک های M1 همه مک های دیگر موجود در بازار را شکست می‌دهد و از نظر عملکرد چند هسته‌ای نیز، با برخی از رایانه‌های رومیزی و سطح بالای اپل هم‌تراز هستند.

اپل تراشه M1 را در مک بوک ایر، مک بوک پرو ۱۳ اینچی و مک مینی قرار داده و علی‌رغم افزایش سرعت ارائه شده با استفاده از این تراشه‌ها، اما باز هم محصولاتی رده‌پایین هستند و از این رو، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱ میلادی شاهد مک بوک پرو ۱۶ اینچی، آی مک و رایانه‌های قدرتمندِ دیگر اپل باشیم.

ایرپادز مکس

اپل ایرپادز مکس

پیش از این انتظار می‌رفت که حداقل تا سال ۲۰۲۱ میلادی شاهد هدفون دورگوشی ایرپادز مکس / AirPods Max نباشیم اما کوپرتینویی‌ها دسامبر گذشته به عنوان یک سوپرایز از این هدفون‌ها رونمایی کردند. ایرپادز مکس، نخستین هدفون دورگوشی اپل محسوب می‌شود که قیمت زیادی نیز دارد. جدیدترین هدفون‌های اپل با قیمت ۵۴۹ دلار عرضه می‌شود.

ایرکاپ‌های (Earcup) این هدفون از آلومینیوم ساخته شده و بالشتک‌ها و هدبند آن نیز به صورت مش است و اگرچه ایرپادز مکس نسبت به دیگر هدفون‌های دورگوشی بازار، وزن سنگین‌‌تری دارد ولی کیفیت ساخت بالا، آن را به گزینه‌ای محبوب بین علاقه‌مندان تبدیل کرده است.

ایرپادز مکس حاوی همه ویژگی‌هایی است که از یک محصول ایرپادز انتظار دارید که از جمله آن‌ها می‌توان به جفت شدن سریع، تعویض سریع دستگاه، دامنه عالی، قابلیت حذف نویز فعال (Active Noise Cancellation)، تطبیق EQ و Spatial Audio اشاره کرد.

البته کیف Smart Case ارائه شده همراه با ایرپادز مکس را می‌توان یکی از نکات منفی این محصول دانست چراکه طراحی مناسبی ندارد و از خود این هدفون هم هیچ محافظتی نمی‌کند. بنابراین Smart Case را می‌توان بدترین ویژگی این هدفون‌های سطح بالا دانست.

فهرست پنج محصول برتر شرکت اپل در سال ۲۰۲۰ میلادی به پایان رسید. انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۱ میلادی شاهد معرفی و عرضه محصولات جدیدی از سوی اپل باشیم؛ مک های M1 و نسخه‌های ارتقاء‌یافته، ایرتگز، اپل TV جدید، نرم افزار جدید و سری آیفون ۱۳٫

از آنجایی که اپل طی سال گذشته محصولات دیگری هم روانه بازار کرده است که می‌توانستند در این لیست قرار بگیرند، بنابراین خوشحال می‌شویم اگر شما هم فهرست بهترین محصولات اپل در سال گذشته میلادی را از بخش نظرات همین مطلب با ما و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

برچسب‌ها: ،

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.