خودروهای تسلا قادر به برقراری تماس اضطراری خواهند بود - تکفارس 
خودروهای تسلا قادر به برقراری تماس اضطراری خواهند بود - تکفارس 

خودروهای تسلا قادر به برقراری تماس اضطراری خواهند بود

آرمین مکاری
۱۳ دی ۱۳۹۹ - 17:30
خودروهای تسلا قادر به برقراری تماس اضطراری خواهند بود - تکفارس 

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، به دنبال تبادل نظر با یکی از مالکان خودروهای برقی این شرکت، به نوعی تایید کرده است که این خودروها در آینده به نجات جان انسان‌ها کمک خواهند کرد.

فردی در توییتر از ماسک پرسید آیا امکان دارد که وسایل نقلیه تسلا بتوانند ۹۱۱ را شماره‌گیری کنند و ماسک پاسخ داد: “کاملا”. طبق این توییت، در صورتی که مالک نیاز به تماس با خدمات اضطراری داشت، اما شبکه تلفن او فاقد سیگنال بود، خودروی تسلا به او کمک خواهد کرد. باید در نظر داشت که این قابلیت تا زمانی که عملی نشود فقط یک ایده است و مشخص نیست که ماسک چه زمانی قصد دارد این ویژگی را ارائه دهد. صفحات رسمی تسلا فاقد بخش عمومی در پشتیبانی خود هستند، بنابراین قبل از اعلام این ویژگی به عنوان بخشی از بروزرسانی آینده خودروها، احتمالاً هیچ نوع جدول زمانی‌ای برای انتشار آن دریافت نخواهیم کرد.

با این وجود، شماره‌گیری ۹۱۱ از طریق وسیله‌نقلیه یک ایده جدید به حساب نمی‌آید. شرکت آن‌استار (OnStar) جنرال موتورز نیز از اتصال به شبکه داخلی خود برای هدایت مالکان آسیب‌دیده به سرویس اضطراری استفاده می‌کند. البته این ویژگی آن‌استار یک سرویس اشتراکی است و مشترکان مجبور به پرداخت ماهیانه حق سرویس هستند. هنوز مشخص نیست که تسلا همانند آن‌استار از مشاور به عنوان واسطه تماس‌ها استفاده می‌کند یا به سادگی از طرف مالک ۹۱۱ را شماره‌گیری کرده و تماس را به بلندگوهای ماشین هدایت می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید