هواوی بازی‌های تنسنت را از فروشگاه اپلیکیشن خود حذف کرد - تکفارس 
هواوی بازی‌های تنسنت را از فروشگاه اپلیکیشن خود حذف کرد - تکفارس 

هواوی بازی‌های تنسنت را از فروشگاه اپلیکیشن خود حذف کرد

مجید مهرعلی
۱۳ دی ۱۳۹۹ - 14:30
هواوی بازی‌های تنسنت را از فروشگاه اپلیکیشن خود حذف کرد - تکفارس 

تنسنت (Tencent) رسماً تأیید کرده است که هواوی دسته‌بندی بازی‌های آنلاین این شرکت را از فروشگاه اپلیکیشن خود حذف کرده است. دلیل این اتفاق عدم توافق این دو شرکت بر سر میزان سهم هر طرف از سود حاصل از این بازی‌هاست.

در یک بیانه از جانب تنسنت گفته شده است که «به دلیل کوتاهی پلتفرم بازی موبایل هواوی در ایجاد یک قرارداد جدید با توافق‌نامه پروژه توسعه بازی موبایل این شرکت، محصولات مرتبط با تنسنت گیمز امروز صبح به‌طور ناگهانی از قفسه‌ها حذف شده است.»

اگرچه از شیائومی به‌عنوان نسخه چینی اپل یاد می‌شود، اما این هواوی است که در بحث سود و تقسیم سهم بازار بسیار شبیه به اپل عمل می‌کند. با استناد به اطلاعات مؤسسه‌های کنلس (Canalys) و ICD، هواوی در حال حاضر ۴۱٫۴% از سهم بازار گوشی چین و ۱۴٫۹% بازار جهانی را در اختیار دارد.

اگرچه تنسنت صاحب چندی از برترین بازی‌های آنلاین در سراسر جهان است، اما همکاری این شرکت با هواوی نقش بسیار مهمی در درآمد او دارد. چین بزرگ‌ترین بازار تنسنت محسوب می‌شود و صدها میلیون از گوشی‌های هوشمند هواوی در چرخه استفاده مردم چین حضور دارد.

هواوی و تنسنت تاکنون نسبت به درخواست رویترز برای بیان جزئیات واکنش نشان نداده‌اند. با این حال، منبعی نزدیک به این موضوع به این نکته اشاره کرده است که دلیل حذف بازی‌ها عدم توافق دو شرکت بر سر امضای قراردادی جدید برای فروش فروشگاه اپلیکیشن است. گفته می‌شود که هواوی خواستار سهمی ۵۰ درصدی است، چیزی که تنسنت زیر بار آن نمی‌رود.

تنسنت  گفته است که این شرکت به‌صورت فعال با پلتفرم موبایل هواوی در حال گفتگو و مذاکره است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به یک راه‌حل برسد. این شرکت همچنین به خاطر وضعیت ناخوشایند به وجود آمده از کاربران عذرخواهی کرده است.

جدای از تنسنت، دیگر توسعه‌دهندگان بازی نیز در مقابل درخواست سود هواوی مقاومت نشان داده‌اند. سال گذشته، شرکت میهو (Mihoyo) که در شانگهای مستقر است به دلیل عدم توافق بر سر ساختار کارمزد فروش، تصمیم گرفت بازی خود جنشین امپکت (Genshin Impact) را در فروشگاه اپلیکیشن هواوی قرار ندهد.

بحثی که در بالا به آن پرداخته شد یادآور منازعه بین اپل و اپیک گیمز است که در آن اپل به دلیل عدم توافق بر سر میزان برخورداری از سود، فورتنایت و دیگر عناوین بازی اپیک گیمز را از فروشگاه اپلیکیشن خود حذف کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید