کد منبع شیائومی می ۱۱ فاش شد - تکفارس 
کد منبع شیائومی می ۱۱ فاش شد - تکفارس 

کد منبع شیائومی می ۱۱ فاش شد

حامد شهرزاد
۱۳ دی ۱۳۹۹ - 12:00
Xiaomi Mi 11

اخیراً، شیائومی از کد منبع تلفن هوشمند پرچم‌دار جدید خود یعنی Mi 11 رونمایی کرده است. به لطف گزارشی که در حال حاضر به دست آورده‌ایم، در مورد یک گوشی هوشمند احتمالاً جدید و یک تراشه معرفی نشده کوالکام اطلاعاتی به دست آمده است.

گفته می‌شود کد منبع Mi 11 دارای نام فایل‌های جدیدی از پردازنده‌های آینده کوالکام است. بر این اساس، عکس صفحه دو مجموعه نام فایل را نشان می‌دهد که یکی با نام «ونوس» و دیگری با نام «شیائومی». ونوس نام رمز Mi 11 است زیرا با شماره قطعه «SM8350» که همان اسنپدراگون ۸۸۸ است، ذکر شده است.

تراشه با نام SM7350 احتمالاً تراشه جدید شرکت کوالکام خواهد بود

با این حال، یک «SM7350» جدید نیز به همراه «شیائومی» ظاهر شده است. اگر به خاطر بسپاریم، اسنپدراگون ۷۵۰G، ۷۶۵G و ۷۶۸G به ترتیب دارای شماره قطعات SM-7225، SM-7250-AB و SM7250-AC هستند و تراشه‌های قدیمی مانند اسنپدراگون ۷۳۰ و ۷۳۰G متعلق به سری «SM7150» هستند. بنابراین، SM7350 می‌تواند تراشه‌ای مربوط به آینده باشد.

Xiaomi Mi 11

تراشه جدید ممکن است در ردمی K40 استفاده شود

چند دلیل هم برای باور این مسئله وجود دارد. در ماه جولای، یک افشاگر گفت که ردمی K40 و K40 پرو به ترتیب با تراشه‌های SM7350 و SM8350 عرضه می‌شوند. از این رو، ردمی قبلاً تأیید کرده است که پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ در دستگاه ردمی ظاهر خواهد شد و می‌تواند K40 پرو باشد.

بعداً، افشاگر معروف به نام رولند کواندت در سپتامبر گفت که SM7350 می‌تواند اسنپدراگون ۷۷۵ باشد و با نام رمز «سدروس» شناخته می‌شود. به گفته وی، کوالکام در تلاش بود مرزهای پردازنده‌های شاخص را با این تراشه به هم نزدیک کند.

Xiaomi Mi 11

طبق گزارشات، سری ۷ معرفی نشده این تراشه‌ها با ۱۲ گیگابایت رم DDR5، ۲۵۶ گیگابایت حافظه UFS 3.1 و صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز آزمایش ‌شده و این تراشه را نسبت به تراشه سری ۸ SM8350 در نزدیکی قرار داده است. البته کوالکام هنوز رسماً این پردازنده را معرفی نکرده است.

و اگر گزارش‌ها مورد قبول واقع شوند، این تراشه به‌زودی در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد که با زمان معرفی سری جدید گوشی‌های هوشمند شرکت ردمی مطابقت دارد. در هر صورت، به نظر می‌رسد که ردمی K40 از پردازنده اسنپدراگون ۷x (به‌ احتمال زیاد اسنپدراگون ۷۷۵) بهره می‌برد اما ما همچنان منتظر جزئیات بیشتر در روزهای آینده هستیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.