استفاده سامسونگ از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت دوربین زیر نمایشگر - تکفارس 
استفاده سامسونگ از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت دوربین زیر نمایشگر - تکفارس 

استفاده سامسونگ از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت دوربین زیر نمایشگر

حامد شهرزاد
۱۳ دی ۱۳۹۹ - 11:00
Samsung AI

اولین دستگاه تجاری با دوربین زیر نمایشگر یعنی ZTE اکسان ۲۰ ۵G در دسامبر سال ۲۰۲۰ منتشر شد اما همان‌طور که انتظار می‌رفت کیفیت تصاویر گرفته‌شده از دوربین جلوی زیر نمایشگر تا حدودی ناامیدکننده بود.

سامسونگ مدتی است که روی این فناوری کار می‌کند اما هنوز آن را به‌اندازه کافی بالغ پیدا نکرده است که در دستگاه خود از آن استفاده کند.

این شرکت ممکن است در حال نزدیک شدن به استفاده تجاری از این فناوری باشد، چرا که سامسونگ در حال آماده‌سازی معرفی فناوری خود در بخش سنسورهای تصویر در کنفرانس تصویربرداری الکترونیکی ۲۰۲۱ است که از روز دوشنبه ۲۹ دی (۱۸ ژانویه) تا پنجشنبه ۹ بهمن (۲۸ ژانویه) برگزار خواهد شد.

این شرکت دو مقاله در رابطه با دوربین‌های زیر نمایشگر در آنجا ارائه خواهد کرد.

روش اول تحت عنوان «بازیابی تصویر در زیر نمایشگر دوربین از طریق جبران پراش» یک روش مبتنی بر فیزیک است اما در مورد روش دوم، اجرای آن احتمالاً آسان‌تر خواهد بود چرا که می‌توان از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت تصاویر گرفته‌شده استفاده کرد.

Samsung AI

دوربین زیر نمایشگر کواد بیر با بازیابی تصویر خام با استفاده از یادگیری عمیق

عنوان فناوری استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت دوربین‌های زیر نمایشگر «دوربین زیر نمایشگر کواد بیر با بازیابی تصویر خام با استفاده از یادگیری عمیق» است. این روش نویدبخش بازسازی با کیفیت بالا در لحظه و با کاربردهای واقعی است.

سامسونگ در حال حاضر به دلیل افزایش کیفیت و فیلتر کردن خودکار تصاویر سلفی خود بسیار مشهور است و روش مبتنی بر هوش مصنوعی برای دوربین‌های زیر نمایشگر به معنای آن است که در واقع هیچ نسخه اصلی و واقعی از تصاویر گرفته‌شده وجود ندارد که واقعیت را منعکس کند.

شایعه شده است که سامسونگ به دنبال فناوری دوربین زیر نمایشگر برای گلکسی نوت ۲۱ است، اما در حال حاضر، این مسئله تردیدآمیز به نظر می‌رسد و شاید لازم باشد تا سال ۲۰۲۲ صبر کنیم تا این موضوع را شاهد باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.