ویژگی «بررسی سال» به گوگل فوتو اضافه شد - تکفارس 
ویژگی «بررسی سال» به گوگل فوتو اضافه شد - تکفارس 

ویژگی «بررسی سال» به گوگل فوتو اضافه شد

حامد شهرزاد
۱۲ دی ۱۳۹۹ - 10:30
Google Photos

به‌تازگی، گوگل فوتو ویژگی «بررسی سال» را ارائه داده است که مطابق گزارش، در قسمت چرخ فلک خاطرات در اپلیکیشن نشان داده می‌شود. بررسی سال خلاصه‌ای از ۱۲ ماه گذشته را از طریق عکس به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین، می‌توانید از طریق تصاویر سال گذشته یک کتاب عکس مخصوص سال ۲۰۲۰ ایجاد کنید. معمولاً و طبق آنچه در این گزارش منتشر شده است، گوگل نام «بهترین‌های سال ۲۰۱۹» یا «بهترین‌های سال ۲۰۱۸» را برای چنین ویژگی انتخاب می‌کرده است، اما امسال نام «بررسی سال» را برای چنین آلبومی انتخاب کرده است است که شاید به‌خاطر نظرات سال گذشته باشد.

بر اساس گزارشی از ۹to5Google، استفاده از ویژگی بررسی سال برای کاربران در گوگل فوتو آغاز شده است. برخی از کاربران در توییتر نیز شروع به بررسی این ویژگی کرده‌اند.

این گزارش حاکی از آن است که بررسی سال در چرخ فلک خاطرات در ردیف بالای برنامه گوگل فوتو برای کاربران اندروید و iOS ظاهر شده است. این ویژگی برای نسخه وب گوگل فوتو موجود نیست.

دکمه «کتاب پیش‌نمایش» به کاربران این امکان را می‌دهد که یک کتاب عکس سالانه را با تصاویری که در سال گرفته‌اند، ایجاد کنند. با افزودن و حذف عکس از هر صفحه می‌توانید کتاب خود را ویرایش کنید. کتاب پیش‌نمایش در گوگل فوتو دارای «جلد و ستون» و «جلد داخلی» است که آن‌ها نیز قابل ویرایش است. همان‌طور که در تصویر پیوست شده در گزارش نیز قابل مشاهده است، گوگل چند عکس مرتبط دیگر را در کتاب پیش‌نمایش اضافه کرده است که آن‌ها نیز مانند بقیه موارد می‌توانند شخصی‌سازی شوند.

Google Photos

به نظر نمی‌رسد که بررسی سال توسط گوگل فوتو هنوز برای همه کاربران ارائه شده باشد

گوگل اخیراً مضامین جدیدی را به قسمت خاطرات اضافه کرده است که شامل عکس‌هایی از «مهم‌ترین افراد زندگی شما» است از جمله چیزهایی مانند غروب خورشید، و فعالیت‌هایی مانند پخت، بر اساس عکس‌هایی که بارگذاری کرده‌اید. علاوه بر این، این اپلیکیشن ویژگی جدیدی به نام عکس‌های سینمایی را نیز اضافه کرده است. غول جستجو از یادگیری ماشین برای پیش‌بینی عمق تصویر و تولید نمایش سه‌بعدی از صحنه استفاده می‌کند و پس از آن با یک دوربین مجازی، جلوه‌ای روان و متحرک حاصل می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید