چهار گوشی دیگر با اسنپدراگون ۸۸۸ در راه هستند؛ ۸۸۸ پلاس احتمالاً در نیمه دوم ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد - تکفارس 
چهار گوشی دیگر با اسنپدراگون ۸۸۸ در راه هستند؛ ۸۸۸ پلاس احتمالاً در نیمه دوم ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد - تکفارس 

چهار گوشی دیگر با اسنپدراگون ۸۸۸ در راه هستند؛ ۸۸۸ پلاس احتمالاً در نیمه دوم ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد

حامد شهرزاد
۱۲ دی ۱۳۹۹ - 08:00
Snapdragon 888

شیائومی می ۱۱ اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ شرکت کوالکام است و شیائومی از یک دوره انحصاری کوتاه در زمینه استفاده از این تراشه برخوردار خواهد شد. با این حال، این دوره به‌زودی به پایان می‌رسد زیرا افشاگر دیجیتال چت استیشن گزارش داده است که تعداد دیگری گوشی هوشمند با این تراشه نیز در راه است.

اولین مورد iQOO 7 است که رونمایی آن به‌طور رسمی برای روز دوشنبه ۲۲ دی (۱۱ ژانویه) تنظیم شده است. گوشی بعدی ویوو X60 پرو پلاس است که پس از معرفی X60 و X60 پرو معرفی خواهد شد. ویوو X60 و X60 پرو هر دو از تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ استفاده می‌کنند. طبق گزارش دیجیتال چت استیشن، این سه تلفن مجهز به تراشه ۸۸۸ در بازار چین در ژانویه قابل خرید خواهند بود. فروش سریع می ۱۱ برای جمعه ۱۲ دی (۱ ژانویه) برنامه‌ریزی شده است.

گوشی بعدی ریلمی کوی (نام رمز ریس) وجود دارد که شرکت ریلمی به‌طور رسمی تراشه ۸۸۸ را تأیید کرده است اما هنوز تاریخ عرضه را اعلام نکرده است. دیجیتال چت استیشن یک تلفن دیگر را به لیست اضافه کرده است. این گوشی هوشمند ردمی K11 با نام رمز هیدن است. این گوشی احتمالاً همان ردمی K40 پرو است و یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی‌های دارای اسنپدراگون ۸۸۸ خواهد بود. اما هژمونی ۸۸۸ برای همیشه دوام نخواهد داشت چرا که یک نسخه پلاس نیز در راه است.

Snapdragon 888

احتمالاً فرکانس اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس نسبت به ۸۸۸ افزایش خواهد یافت

اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس به‌طور آزمایشی برای انتشار در نیمه دوم سال آینده برنامه‌ریزی شده است و کوالکام تراشه نسخه اصلی را تا ۲٫۸۴ گیگاهرتز محدود کرده است.

این امر برای جلوگیری از تلاش سازندگان برای اورکلاک این تراشه است. ۸۸۸ پلاس تقریباً با فرکانس‌های بالاتر هم برای پردازنده و هم برای پردازنده گرافیکی ارائه می‌شود. به‌عنوان مثال، ۸۶۵ پلاس برای هر دو ۱۰ درصد را افزایش داده است. افزایش کلاک باید نسبتاً آسان باشد زیرا کلاک ۸۸۸ کاهش یافته است و مشابه با تراشه ۸۶۵ است (حداقل برای پردازنده). تمام دستاوردهای عملکرد اسنپدراگون ۸۸۸ از معماری اصلی جدید حاصل می‌شود. کوالکام رسماً کلاک‌های GPU را فاش نکرده است بنابراین تشخیص اینکه چه مقدار از این افزایش اورکلاک است و چه میزان از پیشرفت معماری، دشوارتر است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید