اقدامات شرکت مادر تیک تاک برای راه‌اندازی پرداخت الکترونیک - تکفارس 
اقدامات شرکت مادر تیک تاک برای راه‌اندازی پرداخت الکترونیک - تکفارس 

اقدامات شرکت مادر تیک تاک برای راه‌اندازی پرداخت الکترونیک

مهدی ملکی
۱۱ دی ۱۳۹۹ - 21:00
تیک تاک

بایت دنس (Byte Dance) شرکت مادر شبکه اجتماعی محبوب تیک تاک به تازگی برای ثبت علامت تجاری «پرداخت تیک تاک» (Tik Tok Payment) اقدام کرده است. در همین راستا طبقه‌بندی بین‌المللی ثبت این موارد تا به حال ۳۶ عدد از مدیریت دارایی‌های مالی را برای بررسی پوشش داده است.

قابل ذکر است که این اخبار از زمانی اوج گرفت که شرکت یاد شده در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی مجوز یک موسسه پرداخت به نام UIPay را برنده شد تا توانمندی‌های پرداخت الکترونیکی خود در کشور چین را تقویت کند. بایت دنس در آن زمان اعلام کرد که مالکیت جدیدش در آینده به ارتقای گزینه‌های پرداخت او در میان دیگر شرکت‌ها کمک خواهد کرد و سبب فراهم آمدن خدمات و محصولات دیگری برای کاربران این مجموعه عظیم خواهد شد.

علاوه بر این شرکت مادر تیک تاک که یک شبکه اجتماعی اشتراک‌گذاری ویدیوپرمخاطب به شمار می‌آید، در ماه ژوئن ۲۰۲۰ موفق به اخذ سه مجوز مالی برای پرداخت‌ها و بیمه‌های شخص ثالث و روش‌های مربوطه دیگر شد. به نظر می‌رسد که این مجوزها و خرید موسسه یاد شده به دلیل راه‌اندازی سیستم پرداخت مخصوص این شرکت باشد که احتمالاً ابتدا در کشور چین شروع به کار کند.

این شرکت از زمان شروع سال جاری به طور سراسری در حال استخدام کارمندان جدید بوده است که می‌تواند به علت ساخت شبکه و پلتفرم مورد نیاز برای حل مشکلات و محدودیت‌های روش‌های پرداخت مورد نظر این مجموعه باشد. خبرگزاری رویترز مدتی پیش گزارش داد که بایت دنس برای دریافت مجوز بانکداری در کشور‌هایی نظیر سنگاپور اقدام کرده است.

کشور آمریکا به عنوان یکی از مخالفان سرسخت سیاست‌های چین و بازار اصلی محصول اصلی بایت دنس، طی سال‌های گذشته بارها به اظهار نظرهای منفی در مورد مالکیت شبکه تیک تاک و تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند شرقی نظیر هوآوی پرداخته است. با توجه به تغییر رویه دولت و انتخابات کشور ذکر شده، می‌توان انتظار سیاست‌های مثبت‌تری را در این زمینه داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید