تنها آیفون ۱۳ پرو از نمایشگر LTPO بهره خواهد برد - تکفارس 
تنها آیفون ۱۳ پرو از نمایشگر LTPO بهره خواهد برد - تکفارس 

تنها آیفون ۱۳ پرو از نمایشگر LTPO بهره خواهد برد

حامد شهرزاد
۱۱ دی ۱۳۹۹ - 13:02
iphone-12-pro-max

در حال حاضر، گمانه‌زنی‌های مختلفی راجع به گوشی هوشمند بعدی اپل با نام احتمالی آیفون ۱۳ می‌شود. از زمان عرضه نسخه‌های قبلی فقط دو ماه می‌گذرد، اما سری بعدی دائماً اخبار را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اکنون، گزارشی درباره فناوری صفحه‌نمایش مدل‌های مختلف «پرو» این سری منتشر شده است.

طبق یک گزارش کره‌ای، اپل آماده است تا حداقل ۲ مدل برتر آیفون بعدی را با نمایشگر اولد ۱۲۰ هرتزی معرفی کند. علاوه بر این، گفته می‌شود که سامسونگ دیسپلی (برای نسخه‌های مینی و پرو مکس) و ال‌جی دیسپلی (برای تمامی نسخه‌ها به‌جز پرو مکس) تأمین‌کنندگان اصلی نمایشگرهای سری ۱۳ آیفون هستند.

به‌طور دقیق، شایعه شده است که دو مدل برتر پرو سری آیفون ۱۳ یعنی آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس با صفحه‌نمایش پروموشن (ProMotion) با فرکانس ۱۲۰ هرتز معرفی خواهند شد. این برخلاف گزارش اولیه‌ای است که گفته بود همه مدل‌ها دارای نرخ تازه‌سازی بالا هستند.

نمایشگرهای سری آیفون ۱۳ اپل مصرف انرژی پایینی خواهند داشت

به هر حال، مدل‌های پایه سرس آیفون ۱۳ یعنی آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۳ طبق گزارشات دارای نمایشگرهای LTPS هستند در حالی که نسخه‌های پرو با ۱۲۰ هرتز از نمایشگر LTPO برخوردار خواهند بود.LTPS پپلی سیلیکون دمای پایین است در حالی که LTPO اکسید پلی کریستالی در دمای پایین است.

به زبان ساده، اپل برای جلوگیری از مصرف باتری ناشی از پنل‌های با فرکانس ۱۲۰ هرتز، از LTPO و یک پنل LTPO-TFT استفاده کرده است. با این کار، هدف این شرکت دستیابی به بهترین حالت یک نمایشگر با این فناوری است؛ داشتن مزایای LTPS و بهینه بودن در زمینه مصرف انرژی. در صورت صحت گزارش، آیفون ۱۳ دارای مشخصات صفحه‌نمایش اولد زیر است:

  • آیفون ۱۳ مینی: نمایشگر ۵٫۴ اینچی LTPS، نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز.
  • آیفون ۱۳: نمایشگر ۶٫۱ اینچی LTPS، نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز.
  • آیفون ۱۳ پرو: نمایشگر ۶٫۱ اینچی LTPO، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز.
  • آیفون ۱۳ پرو مکس: صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی LTPO، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز.

iPhone

فرکانس نمایشگر LTPO می‌تواند تا ۱ هرتز کاهش یابد

به‌علاوه، پنل LTPO به اپل این اجازه را نیز داده است تا میزان نرخ تازه‌سازی را تا ۱ هرتز تغییر دهد. این نه تنها به حالت نمایشگر همیشه روشن به‌خوبی کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود زمان بیشتری روی صفحه داشته باشید. این مورد را در گلکسی نوت ۲۰ الترا مشاهده کردیم و اپل از آن‌ها در اپل واچ ۵ و واچ ۶ نیز استفاده کرده است.

این گزارش همچنین گفته است که LTPO-TFT به معنای رشد SCM (مدیریت زنجیره تأمین) و سود بیشتر تأمین‌کنندگان (قیمت واحد بیشتر) است. با این حال، اپل مجبور است با تغییر در قسمت‌های مربوطه مانند IC درایور، RF-PCB، امیتر اولد و غیره به این هدف برسد.

در هر حال، سری آیفون ۱۳ در حال طی کردن مراحل طراحی و ساخت است و به‌زودی معرفی خواهد شد. این سری در حوالی ماه سپتامبر ۲۰۲۱ عرضه می‌شود و در حال حاضر شایعه شده است که می‌تواند مواردی مانند ارتقاء لنزهای با زاویه گسترده، تراشه A15 بایونیک و تا ۱ ترابایت حافظه را به همراه داشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید