گواهینامه باتری نوکیا ۶.۲ و ۷.۳ صادر شد - تکفارس 
گواهینامه باتری نوکیا ۶.۲ و ۷.۳ صادر شد - تکفارس 

گواهینامه باتری نوکیا ۶.۲ و ۷.۳ صادر شد

مهدی ملکی
۱۰ دی ۱۳۹۹ - 20:30
گوشی

نوکیا ۷.۳ برخلاف پیش‌بینی‌ها در سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه نشد ولی گویا هنوز هم در حال ادامه روند توسعه خود است؛ به طوری که موسسه TUV رایلنلند ژاپن به تازگی گواهینامه باتری دو مدل از این سری را صادر کرده است.

یکی از این گوشی‌ها احتمالاً نوکیا ۷.۳ و یا به عبارت دیگر ۷.۴ با شماره مدل WT340 باشد (با توجه به زمان عرضه، نام دوم هم قابل تامل است)؛ این مدل همراه با یک باتری ۵۰۵۰ میلی‌‌آمپر ساعتی به بازار عرضه خواهد شد. مدل بعدی موسوم به نوکیا ۶.۳ و یا ۶.۴ (با منطق ذکر شده) با شماره مدل CN110 و اندکی ظرفیت کمتر مجهز به یک باتری ۴۴۷۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود.

پیش‌تر زمانی که کوالکام از پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۹۰ رونمایی کرد، مدیر ارشد تدارکات شرکت HMD گلوبال، جوهو سارویکاس (Juhu Sarvikas) اشاره کرد که به استفاده از این تراشه علاقه‌مند است؛ بنابراین با توجه به این موضوع که در تولید نوکیا ۸.۳ ۵G شاهد استفاده از تراشه اسنپ‌دراگون ۷۶۵G بودیم، انتظار می‌رود که این شرکت در تولید نوکیا ۷.۳ برای بهره‌گیری از شبکه ۵G، از اسنپ‌دراگون ۶۹۰ استفاده کند. قبلاً شایعه شده بود که نوکیا ۶.۳ به یک اسنپ‌دراگون ۷۳۰ مجهز خواهد بود که یک تراشه ۴G به شمار می‌آید.

نحوه استفاده و سرعت شبکه یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های میان سری ۷ و ۶ این شرکت است و این مورد را توضیح می‌دهد که چرا نوکیا ۷.۳ باید به باتری قوی‌تری مجهز باشد؛ جدای از این مورد انتظار می‌رود که هر دو مدل بسیار شبیه یکدیگر باشند.

شایعات اولیه اشاره کرده‌اند که نوکیا ۶.۳ دارای یک دوربین ۲۴ مگاپیکسل اصلی و یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی (همراه دو ماژول دیگر) خواهد بود؛ با این حال انتظار می‌رود که مدل قوی‌تر یعنی نوکیا ۷.۳ همراه یک دوربین اصلی به‌روزتر با کیفیت ۴۸ مگاپیکسل به بازار عرضه شود. به هر حال اکنون این شایعات بسیار قدیمی شده‌اند و ممکن است که HMD گلوبال برنامه‌های توسعه خود را در قبال این محصولات تغییر داده باشد. ما در حال حاضر اطلاعات جدیدتری در این زمینه نداریم.

در نهایت به دستگاه سوم نیز می‌رسیم؛ بله دستگاه سومی نیز با نام V730 در بازار محصولات نوکیا نقش بازی خواهد کرد. این گوشی هوشمند مجهز به یک باتری ۳۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود و به نظر می‌رسد که جزو محصولات پایین‌رده این شرکت رده‌بندی شود؛ با این وجود سیاست‌های نام‌گذاری این تولیدکننده مشخص نیست و شاید مورد قبلی مربوط به مدل پایه سری ۷ موسوم به نوکیا ۷.۳ باشد. با نگاهی اجمالی به باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نوکیا ۷.۲ می‌توان ارتقای هر چند اندکی را مشاهده کرد و بیشتر این نظریه را صحیح دانست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.