فناوری جدید شیائومی می ۱۱ در تصویربرداری حالت شب - تکفارس 
فناوری جدید شیائومی می ۱۱ در تصویربرداری حالت شب - تکفارس 

فناوری جدید شیائومی می ۱۱ در تصویربرداری حالت شب

مهدی ملکی
۱۰ دی ۱۳۹۹ - 18:30
گوشی Xiaomi Mi 11

احتمالاً بسیاری از شما می‌دانید که شیائومی می ۱۱ اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۸۸ است. یک پردازنده بسیار قوی و در حقیقت برترین پردازده‌ای که کوالکوام تاکنون ساخته است.

این شرکت در کنار دیگر بهبودهای پردازنده پرچم‌دار خود، کارایی بهتری را هم برای اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی در نظر گرفته است به صورتی که اسنپ‌دراگون ۸۸۸ به لطف قدرت خردکنندگی اعداد ۲۶ تاپس، ۱۵ واحد از پردازنده S865 قوی‌تر ظاهر می‌شود. این قدرت بی‌ثمر نیست و فناوری بلینک AI از آن برای پیاده کردن حالت شب در فیلم‌برداری دوربین می ۱۱ بهره می‌برد.

حالت‌های قدیمی تصویربرداری در شب چندین تصویر را با هم ترکیب می‌کنند تا به مورد دلخواه کاربر دست پیدا کنند؛ به این صورت که حسگر موجود در دوربین تا حد نیاز عملکرد آن را کند می‌کند تا چندین فریم تصویربرداری و با یکدیگر ترکیب شوند. در حالی که نحوه کار بلینک AI به این صورت نیست. الگوریتم موجود در فناوری یاد شده از یک شبکه عصبی پیچیده بهره می‌برد تا روش کار چشم انسان را تقلید کند و تنها با ثبت یک فریم، به نتیجه دلخواه تصویربرداری در شب برسد. این سبب می‌شود که جزئیات و ارتعاش‌های تصویر تنها در چند میلی‌ثانیه پردازش و بهبود پیدا کنند. باید به یاد داشت که می ۱۱ مجهز به یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم ۱/۱.۳۳ است و فناوری بلینک AI هم از همین دوربین باکیفیت استفاده می‌کند؛ بنابراین جزئیات تصاویر بسیار زیاد است و ظاهراً پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۸۸ به خوبی از وظایف خود سربلند بیرون می‌آید.

گوشی هوشمند شیائومی می ۱۱ برای اولین بار در تاریخ ۱۲ دی‌ماه (۱ ژانویه ۲۰۲۱) در چین عرضه خواهد ولی فعلاً جزئیاتی از انتشار جهانی آن در دست نیست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید