ویوو X60 و ویوو X60 پرو با تراشه‌های ۵ نانومتری اگزینوس ۱۰۸۰ معرفی شدند - تکفارس 
ویوو X60 و ویوو X60 پرو با تراشه‌های ۵ نانومتری اگزینوس ۱۰۸۰ معرفی شدند - تکفارس 

ویوو X60 و ویوو X60 پرو با تراشه‌های ۵ نانومتری اگزینوس ۱۰۸۰ معرفی شدند

مهرداد میرشاهی
۱۰ دی ۱۳۹۹ - 12:43
گوشی هوشمند ویوو X60 و ویوو X60 پرو

پس از انتشار تیزرها و اطلاعات فاش شده متعدد، سرانجام شرکت ویوو / Vivo از گوشی های هوشمند ویوو X60 و ویوو X60 پرو رونمایی به عمل آورد.

هر دو گوشی هوشمند از طرح اصلی یکسانی بهره می‌برند ولی مشخصات آن‌ها نظیر دوربین، حافظه ذخیره‌سازی و گزینه‌های رم و باتری آن‌ها متفاوت است. از ویژگی‌های مشترک این دو گوشی می‌توان به صفحه نمایش ۶٫۵۶ اینچی با رزولوشن ۲۳۷۶*۱۰۸۰p از نوع AMOLED با پشتیبانی از HDR10+ و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی، و همچنین استفاده از تراشه ۵ نانومتری اگزینوس ۱۰۸۰ و سیستم عامل OriginOS 1.0 برپایه اندروید ۱۱ اشاره کرد.

گوشی ویوو X60 پرو

گوشی Vivo X60 Pro دارای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.5 (حسگر IMX598 سونی) با OIS چهار-محوره ویوو، یک لنز التراواید ۱۳ مگاپیکسلی با زاویه ۱۲۰ درجه‌ که حاوی لنز ماکرو است و می‌تواند تا ۲٫۵ سانتی‌متر فوکوس کند، و همچنین دوربین تله‌فوتو ۱۳ مگاپیکسلی با زوم ۲ برابری ۵۰ میلی‌متری و دوربین پریسکوپ ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/3.4 است.

گوشی ویوو X60 پرو تنها در یک پیکربندی ۱۲/۲۵۶ گیگابایت با باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت و شارژ ۳۳ واتی عرضه می‌شود.

گوشی ویوو X60

حال، نوبتِ معرفی ویوو X60 است. این دستگاه تنها دارای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دو جفت لنز تله‌فوتو و التراواید ۱۳ مگاپیکسلی با بزرگنمایی ۲ برابری در قسمت پشتی خود است. باتری این گوشی نسبت به نسخه پرو آن، ۱۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت بیشتر از آن است؛ به بیان دیگر، ویوو X60 حاوی یک باتری با ظرفیت ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است.

گوشی X60 در یک رنگ دیگر نیز عرضه می‌شود و در قالب دو نسخه ۸/۱۲۸ گیگابایت و ۸/۲۵۶ گیگابایت در دسترس قرار می‌گیرد. متاسفانه این دستگاه با حافظه رم ۱۲ گیگابایتی عرضه نمی‌شود.

گوشی های ویوو X60 و ویوو X60 پرو از امروز در بازار چین برای پیش‌خرید در دسترس هستند و از روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه (۸ ژانویه) نیز روانه بازار خواهند شد. ویوو X60 با قیمت ۴۳۰ یورو برای مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی و ۴۷۰ یورو برای مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی در دسترس قرار خواهد گرفت. گوشی ویوو X60  پرو ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی نیز با قیمت ۵۶۰ یورو روانه بازار می‌شود.

گوشی ویوو X60 پرو پلاس با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ نیز اواخر ماه ژانویه ۲۰۲۱ میلادی عرضه خواهد شد. هنوز خبری از عرضه جهانی این گوشی های هوشمند منتشر نشده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید