ارزش سهام شیائومی بعد از عرضه می ۱۱ افزایش یافته است - تکفارس 
ارزش سهام شیائومی بعد از عرضه می ۱۱ افزایش یافته است - تکفارس 

ارزش سهام شیائومی بعد از عرضه می ۱۱ افزایش یافته است

مجید مهرعلی
۹ دی ۱۳۹۹ - 21:00
ارزش سهام شیائومی بعد از عرضه می ۱۱ افزایش یافته است - تکفارس 

امروز صبح سهام شیائومی گروپ (Xiaomi Group) در هنگ‌ کنگ ۳% بالا رفت و ارزش کلی بازار بار دیگر از ۱۰۳٫۱۸ میلیارد دلار عبور کرد. روز گذشته شیائومی پرچم‌دار جدید خود، می ۱۱ را منتشر کرد، پس چنین ارزش سهامی جای تعجب ندارد.

می ۱۱ شیائومی که اولین گوشی جهان است که از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۸۸ استفاده می‌کند، دارای صفحه‌نمایشی منحنی، امولد و با رزولوشن ۲K است و با قیمت ۶۱۲ دلار عرضه خواهد شد. صادرات گوشی‌های هوشمند شیائومی در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ با ۴۲% افزایش در مبنای سالیانه به ۴۶٫۵ میلیون واحد رسید و باعث شد تا سهم این شرکت از بازار به ۱۳٫۱% برسد. با این موفقیت، شیائومی توانست با پیشی گرفتن از اپل بعد از شش سال در بین سه سازنده بزرگ گوشی‌های هوشمند قرار گیرد. این دلیل دیگری برای بالا رفتن ارزش سهام این سازنده چینی است.

پیش از این در ماه سپتامبر، ارزش سهام شیائومی گروپ به ۱۰۰ میلیارد دلار رسید و بدین ترتیب وارد باشگاه صدتایی‌ها شد.

روز گذشته، لی جان (Lei Jun) در کنفرانس خبری می ۱۱ گفت که  شیائومی بیش از دو سال قبل وارد بازار عمومی شد و طی این دوران ارزش سهام این شرکت از ارزش اولیه آن همواره کمتر بوده است. لی جان می‌افزاید:

این دلیلی است که باعث افسردگی من در طی این دو سال شده است.

شرکت شیائومی که در سال ۲۰۱۰ تأسیس شده، تمرکز خود را روی ساخت گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌های اینترنتی و زنجیره زیست محیطی خانه‌های هوشمند گذاشته است. در جولای ۲۰۱۸، این شرکت وارد بازار عمومی شد. در آن زمان ارزش هر سهم این سازنده در هنگ کنگ برابر با ۲٫۱۹ دلار بود. در سپتامبر ۲۰۱۹، ارزش هر سهم شیائومی در هنگ کنگ به ۱٫۰۷ دلار کاهش یافت.

در ماه جولای امسال میلادی، ارزش سهام شیائومی به سطح ارزش اولیه بازگشت و از آن زمان تاکنون، ارزش سهام این شرکت در حال رشد بوده است. در پایان روز گذشته، سهام هنگ کنگ برابر با ۴٫۰۲ دلار اعلام شد و با در نظر گرفتن ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹، نرخ رشد شیائومی گروپ در امسال میلادی دقیقاً ۲۰۰% است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.