TCL نرم‌افزار جاسوسی در تلویزیون‌هایش را تکذیب کرد - تکفارس 
TCL نرم‌افزار جاسوسی در تلویزیون‌هایش را تکذیب کرد - تکفارس 

TCL نرم‌افزار جاسوسی در تلویزیون‌هایش را تکذیب کرد

مهدی ملکی
۹ دی ۱۳۹۹ - 17:26
تلویزیون TCL

شرکت TCL که بیشتر به واسطه تلویزیون‌های خود شناخته می‌شود، ادعاهای موجود مبنی بر درخواست دولت چین جهت ایجاد یک درب پشتی برای جاسوسی از کاربران آمریکایی را رد کرد.

شرکت مذکور به تازگی ادعاهایی را که می‌گفتند موسسه امنیت داخلی ایالات محتده TCL را برای تحیقیقات در مورد درب پشتی در نرم‌افزار تلویزیون‌هایش احضار کرده، تکذیب کرد. این تولیدکننده بزرگ تلویزیون‌های هوشمند اشاره کرده که هنوز هیچ دستوری برای تحقیقات این موسسه دریافت نکرده است و تمام محصولاتی که در بازار جهانی عرضه می‌کند، مجهز به سیستم عاملی از پیش نصب شده هستند که با همکاری روکو (Roku) و گوگل تهیه شده است.

شرکت مذکور در ادامه دفاعیه خود افزوده که تمام اقداماتش در راستای خطوط معمول این صنعت، قوانین عمومی، سیاست‌های حوزه فناوری، قوانین محلی و حتی استانداردهای امنیتی است. جدای از این مورد، طی همه‌گیری بیماری کرونا مقدار فروش تلویزیون‌های هوشمند به طور قابل توجهی افزایش داشته است؛ به صورتی که TCL طی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ حدود ۷.۲۴ میلیون تلویزیون در سراسر جهان عرضه کرده که ۲۴.۷ درصد نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل و ۴۹.۷ درصد نسبت به سه‌ماهه‌های دیگر سال افزایش داشته است.

بنابراین بزرگ‌ترین بازار مقصد TCL خارج از میهن او مربوط به کشور ایالات متحده است؛ از این رو تعداد محموله‌های ارسالی TCL به این کشور در نیمه اول سال ۲۰۲۰ از تمام تولیدکنندگان دیگر پیشی گرفته است. در حال حاضر نمایشگرهای مورد نیاز TCL توسط CSOT تامین می‌شود که یکی از زیرمجموعه‌های همین شرکت است. در حال حاضر هیچ منبع رسمی جاسوسی محصولات تولیدکننده یاد شده را گزارش نکرده است؛ اگر چنین اتفاقی در حال رخ دادن باشد، ما به شما اعلام خواهیم کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.