آغاز فعالیت اتومبیل‌های پیک رباتیک نورو - تکفارس 
آغاز فعالیت اتومبیل‌های پیک رباتیک نورو - تکفارس 

آغاز فعالیت اتومبیل‌های پیک رباتیک نورو

حامد شهرزاد
۹ دی ۱۳۹۹ - 11:30
Nuro

شرکت استارت آپ رباتیک با نام نورو (Nuro) برای شروع خدمات تحویل پولی خود با وسایل نقلیه مستقل، تأییدیه رسمی کرده است. این موضوع توسط وزارت وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا (DMV) فاش شد. استیو گوردون، مدیر DMV اظهار داشت که مجوز اعطاشده به نورو نقطه عطف مهمی در تکامل خودروهای خودمختار در کالیفرنیا است. تحویل مواد غذایی، غذا و دارو در دو محل در مجاورت دفتر مرکزی شرکت مانتین ویو آغاز خواهد شد.

خیابان‌های سانفرانسیسکو و سیلیکون ولی چندین سال است که در جاده‌های خود موجی از وسایل نقلیه خودران را تجربه کرده‌اند که البته عمدتاً با مجوزهای موقت برای مصارف آزمایشی همراه بوده‌اند. اکنون و با ورود استارت آپ رباتیک نورو به‌عنوان یک ارائه‌دهنده خدمات پولی برای تحویل مستقل، این موضوع تغییر کرده است.

در سال ۲۰۱۷، به این شرکت اجازه آزمایش وسایل نقلیه خود با رانندگان ایمنی در داخل داده شد و در آوریل ۲۰۲۰، این شرکت تأییدیه بیشتری را برای شروع آزمایش بدون رانندگان ایمنی دریافت کرد.

R2 با تصویربرداری حرارتی، رادار و دوربین‌های ۳۶۰ درجه کار می‌کند تا بتواند در جاده‌ها به‌آسانی رانندگی کند.

نورو در اوایل سال جاری با گسترش فعالیت‌های خود ۵۰۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرد و بیان کرد که خدمات تحویل را با وسایل نقلیه اصلاح‌شده پریوس (Prius) که به‌صورت کاملاً مستقل تنظیم شده‌اند، آغاز خواهد کرد و پس از آن از ناوگان خود با وسایل نقلیه کاملاً مستقل R2 که بدون فرمان یا صندلی راننده حرکت می‌کنند، رونمایی خواهد کرد.

R2 حداکثر سرعت معادل ۵۶ کیلومتر در ساعت دارد و یک خودروی چهار چرخ است. این دستگاه با تصویربرداری حرارتی، رادار و دوربین‌های ۳۶۰ درجه کار می‌کند تا در جاده‌های عمومی به‌صورت بسیار آسان و هوشمند رانندگی کند.

این شرکت انتظار دارد خدمات جدید خود توسط مردم کالیفرنیا به‌سرعت مورد اقبال قرار گیرد، زیرا خدمات تحویل به ساده‌سازی زندگی خانواده‌های بزرگ و پرمشغله کمک خواهد کرد و در عین حال، نیازهای افرادی که به دلایلی نمی‌توانند رانندگی کنند را نیز برآورده خواهد کرد.

nuro

خدمات تحویل فقط یک نوع از برنامه‌های توسعه داده‌شده این شرکت است و این کمپانی اخیراً از خرید شرکت حمل‌ونقل خودمختار Ike با مبلغی نامعلوم خبر داده است.

نورو همچنین چندین اختراع ثبت‌شده از جمله یکی برای ثبت تبلیغات هوشمند نمایش داده‌شده در کنار یک وسیله نقلیه خودران را ثبت کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.