شیائومی از می روتر AX6000 رونمایی کرد - تکفارس 
شیائومی از می روتر AX6000 رونمایی کرد - تکفارس 

شیائومی از می روتر AX6000 رونمایی کرد

حامد شهرزاد
۹ دی ۱۳۹۹ - 10:00
xiaomi-router-ax6000

در مراسم معرفی پرچم‌دار شیائومی می ۱۱، این شرکت به‌طور رسمی اولین روتر جدید رده‌بالا را که از فناوری «Wi-Fi 6 Enhanced» پشتیبانی می‌کند، معرفی کرد. این روتر شیائومی می روتر AX6000 نام دارد و نرخ بی‌سیم آن ۶۰۰۰ مگابایت است که بالاترین نرخ در سری روترهای شیائومی فعلی است.

این روتر همچنین با پشتیبانی از پورت شبکه پرسرعت ۴K QAM و ۲۵۰۰M و سایر فناوری‌ها و پیکربندی‌ها توانایی این را دارد که تجربه‌ای متفاوت را نسبت به روترهای قبلی وای-فای ۶ را به ارمغان بیاورد.

پهنای باند می روتر AX6000 شیائومی نسبت به نسخه‌های پیشین دو برابر شده است

اول از همه فناوری پیشرفته وای-فای ۶ از پهنای باند ۴ در ۴ ۱۶۰ مگاهرتز بیشتر پشتیبانی می‌کند که می‌تواند سرعت شبکه شیائومی می ۱۱ و سایر دستگاه‌های ترمینال پشتیبانی‌کننده از این باند فرکانسی را تأمین کند. در مقایسه با پهنای باند استفاده‌شده در مودم‌های فعلی یعنی وا-فای ۶ ۴ در ۴ ۸۰ مگاهرتزی پهنای باند نسخه فعلی دو برابر شده است و همچنین اتصال چند دستگاهی را ارائه می‌دهد.

دوماً، می روتر AX6000 اولین روتری است که از پیشرفته‌ترین فناوری انتقال سرعت ۴K QAM که تاکنون پشتیبانی شود، استفاده می‌کند. این روتر همچنین می‌تواند تراکم داده‌ها را فشرده کرده و مقدار داده‌های منتقل‌شده را به‌صورت هم‌زمان تا ۲۰ درصد در مقایسه با نسل قبلی ۱۰۲۴ QAM افزایش دهد. با استفاده از روتر AX6000 شیائومی با دستگاه‌های QAM 4K مانند شیائومی ۱۱ سرعت شبکه می‌تواند تا سطح دیگری نیز افزایش یابد.

xiaomi-router-ax6000

روتر جدید شیائومی از تراشه اختصاصی کوالکام به همراه شش تقویت‌کننده سیگنال مستقل استفاده می‌کند

از نظر پورت‌های سخت‌افزاری روتر AX6000 شیائومی به یک پورت شبکه تمام سرعت ۲۵۰۰M مجهز شده است. پهنای باند کنونی مردم روند افزایشی گرفته و در حال گذر از سرعت‌های گیگابیتی است. در مقایسه با پورت روترهای سنتی گیگابیت اترنت پورت اترنت ۲۵۰۰M می‌تواند نیازهای کاربران را برای ارتقاء پهنای باند در چند سال آینده بهتر برآورده کند.

همچنین، پورت شبکه‌این روتر از سوئیچ WAN/LAN نیز پشتیبانی می‌کند. هنگام استفاده از حالت پورت LAN می‌توان آن را با دیسک ابری خصوصی پرسرعت خانوادگی NAS ترکیب کرد و شبکه پرسرعت وای-فای ۶ می‌تواند فیلم‌های با کیفیت بالا را به‌راحتی پخش کند.

روتر AX6000 شیائومی همچنین در پوشش سیگنال و پایداری عملکرد بسیار خوبی دارد. از طریق شش تقویت‌کننده سیگنال مستقل و شبکه شیائومی مش این روتر می‌تواند با انواع مختلف پیچیدگی‌های یک خانه سازگار شود و پوشش کامل خانه را بدون قطعی به دست آورد.

روتر جدید از تراشه اختصاصی کوالکام بهره می‌برد که می‌تواند فضای شبکه پایدارتری را فراهم کند. شش تقویت‌کننده سیگنال مستقل که در می روتر AX6000 تعبیه شده است می‌تواند به‌طور مؤثر قدرت انتقال سیگنال را افزایش دهد و حساسیت دریافت سیگنال را بهبود بخشد. سیگنال روتر می‌تواند از طریق دیوار بهتر عبور کند و پوشش نهایی گسترده‌تر است. یک روتر می‌تواند یک آپارتمان بزرگ سه‌ خوابه را به‌راحتی پوشش دهد.

xiaomi-router-ax6000

می روتر AX6000 با ۵۱۲ مگابایت رم همراه است و از دسترسی هم‌زمان ۲۴۸ دستگاه پشتیبانی می‌کند

در مواجهه با خانه‌های با ساختار پیچیده می روتر AX6000 از شبکه شیائومی مش پشتیبانی می‌کند که به‌راحتی می‌تواند از عهده خانه‌های فوق‌العاده بزرگ و خانه‌های چند طبقه چه طبقه بالا و چه پایین برآید. این دستگاه می‌تواند به‌طور خودکار شبکه‌ای بین چندین روتر به‌طور یکپارچه ایجاد کند و شما می‌توانید بدون نگرانی از آنتن دهی روتر، در سراسر خانه راه بروید و بازی کنید.

می روتر AX6000 به‌عنوان قطب شبکه خانه هوشمند می‌تواند تجربه‌ای راحت و منحصر به فرد برای اکوسیستم AIoT شیائومی را به همراه داشته باشد. این روتر با ۵۱۲ مگابایت رم همراه است و از دسترسی هم‌زمان ۲۴۸ دستگاه پشتیبانی می‌کند.

xiaomi-router-ax6000

می روتر AX6000 شیائومی تجربه بهتری را در هنگام بازی به ارمغان می‌آورد

همچنین می‌توانید بدون وارد کردن رمز ورود دسترسی به شبکه را پیکربندی کنید. پس از تغییر روتر در رمز عبور وای-فای، رمز ورود جدید نیز برای همه دستگاه‌های هوشمند شیائومی که از عملکرد چنگکای کانکت شیائومی پشتیبانی می‌کنند، همگام‌سازی می‌شود. دستگاه‌های مذکور از رمز عبور جدید برای اتصال خودکار به روتر بدون تنظیم مجدد تنظیمات شبکه به‌صورت یک به یک استفاده خواهند کرد.

علاوه بر این روتر شیائومی AX6000 می‌تواند به‌طور هوشمند تلفن‌های شیائومی و یا ردمی را شناسایی کرده و کانال‌های شتاب انحصاری را در هنگام بازی باز کند. این فناوری تأخیر و قطع شدن بازی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

در مورد قیمت‌گذاری می روتر AX6000 با قیمت ۵۹۹ یوان (۹۱ دلار) معرفی شده است و در حال حاضر در چین در دسترس است. این دستگاه در روز جمعه ۱۹ دی (۸ ژانویه ۲۰۲۱) برای فروش در دسترس خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید