قابلیت‌های کلیدی اکسپریا ۱ III سونی فاش شد - تکفارس 
قابلیت‌های کلیدی اکسپریا ۱ III سونی فاش شد - تکفارس 

قابلیت‌های کلیدی اکسپریا ۱ III سونی فاش شد

مجید مهرعلی
۸ دی ۱۳۹۹ - 20:30
قابلیت‌های کلیدی اکسپریا ۱ III سونی فاش شد - تکفارس 

شخصی با نام anthony که در زمینه اخبار گوشی‌های هوشمند کاملاً شناخته شده است در حساب توییتر خود به افشای ویژگی‌های اکسپریا ۱ III، پرچم‌دار در دست توسعه سونی پرداخته است. این شخص حتی قیمت محتمل دستگاه را نیز اعلام کرده است.

با استناد به این منبع، گوشی جدید همان صفحه‌نمایش ۴K  اولد HDR نسل قبل را به ارث خواهد برد، اما میزان روشنایی ۱۵% افزایش می‌یابد. تراشه اسنپ‌دراگون ۸۸۸ به این محصول نیرو می‌بخشد، حسگر اثرانگشت در بخش کناری بدنه تعبیه شده است و قیمت این دستگاه  نیز ۱,۱۹۹ دلار خواهد بود.

نکته جالب اینجاست که ظرفیت حافظه موقت به ۸ گیگابایت کاهش یافته در حالی که نسخه حال حاضر ۱۲ گیگابایت ظرفیت دارد. البته اینکه اطلاعات فاش شده تا چه مقدار صحت داشته باشند، جای سؤال دارد.

گذشته از موارد بالا، شخص یادشده هیچ‌گونه عکسی از اکسپریا ۱ III منتشر نکرده است. با این حال وقتی به پارامترها توجه می‌کنیم، می‌توان دید که اکسپریا ۱ III ظاهری بسیار شبیه به محصولات نسل قبل خواهد داشت و با استاندارد IP65/IP68 در مقابل آب مقاوم خواهد بود.

سری اکسپریا سونی همیشه طراحی مشابهی را اختیار کرده و با حسگر اثرانگشتی در کنار بدنه و مقاومت در برابر آب همراه بوده است. در بحث صفحه‌نمایش، اکسپریا ۱ II کنونی دارای نمایشگری ۶.۵ اینچی اولد ۴K HDR است که از فناوری کاهش نور آبی و کاهش لرزش پشتیبانی می‌کند. فناوری بهبود HDR تلویزیون‌های سونی و قابلیت تشکیل مجدد رنگ مستر مانیتور (Master Monitor) نیز در این گوشی لحاظ شده است. در این محصول جدید، نرخ کنتراست برابر با ۱,۰۰۰,۰۰۰:۱ و وسعت رنگ نیز ۱۰۰% DCI-P3 است.

اکسپریا ۱ II کنونی دارای تراشه اسنپ‌دراگون ۸۶۵ است و از سیم‌کارت دوحالته ۵G پشتیبانی می‌کند. دوربین در این محصول دارای پوشش زایس تی‌استار (Zeiss T*) است و در پشت این دستگاه یک مجموعه چهارتایی دوربین حضور دارد. قیمت پرچم‌دار حال حاضر سونی برابر با ۱,۲۰۰ دلار است.

سونی مدت زمان زیادی است که روی این گوشی جدید کار می‌کند و در ماه سپتامبر گزارش شده بود که این شرکت ژاپنی، اکسپریا ۱ III را در اوایل سال جدید میلادی منتشر می‌کند. حتی در آن زمان هم مشخص بود که این گوشی با دوربین و صفحه‌نمایشی ارتقا یافته پا به بازار خواهد گذاشت. بنا بر گزارش مورد بحث،  نمایشگر اکسپریا ۱ III سونی، ۱۵% روشنایی بیشتری نسبت به نیاکان خود خواهد داشت و احتمالاً نرخ تازه‌سازی نیز بالاتر است. شایعاتی نیز وجود دارد که رزولوشن در این صفحه‌نمایش ۴K خواهد بود، هرچند این خبر در گزارش اخیر تأیید نشده است. انتظار می‌رود که در دوربین اصلی نیز بهسازی‌هایی صورت گرفته باشد. برای دوربین جلو، نرخ گشودگی افزایش خواهد یافت تا دوربین در نور کم هم عملکرد خوبی داشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.