«دختر» پوتین در حال توسعه نسخه روسی تیک‌تاک است - تکفارس 
«دختر» پوتین در حال توسعه نسخه روسی تیک‌تاک است - تکفارس 

«دختر» پوتین در حال توسعه نسخه روسی تیک‌تاک است

حامد شهرزاد
۸ دی ۱۳۹۹ - 15:30
putin

تیک‌تاک در سطح جهانی شکوفا شده است اما در چند وقت اخیر نیز با موانع زیادی روبه‌رو شده است. با این حال، اگر تیک‌تاک کاری انجام داده باشد، این است که ایده خوبی را برای بسیاری از توسعه‌دهندگان ایجاد کرده است. بسیاری از اپلیکیشن‌ها در مناطق مختلف جهان از ایده‌های تیک‌تاک استفاده می‌کنند. با این حال، این اپلیکیشن ویدیوی کوتاه چینی به‌خصوص از نظر درآمد و بارگیری هنوز عملکرد خوبی دارد. گزارش اخیر نشان می‌دهد که نسخه روسی تیک‌تاک به‌زودی ارائه خواهد شد.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، کشور فرا قاره‌ای از قبل برای عرضه این اپلیکیشن برنامه‌هایی را در پیش گرفته است. مرکز برتر رسانه روسیه که توسط غول دولتی انرژی یعنی گازپروم اداره می‌شود، یک اپلیکیشن به اشتراک‌گذاری ویدیو کوتاه را منتشر خواهد کرد. عملکرد و ویژگی‌های این اپلیکیشن مشابه تیک‌تاک خواهد بود. یک سازمان روسی به نام بنیاد Innopraktika، نیز بخشی از توسعه این اپلیکیشن است. جالب است که این سازمان توسط «دختر» ولادیمیر پوتین با نام کاترینا تیخونوا اداره می‌شود.

دولت روسیه در حال افزایش کنترل اینترنت و سرویس‌هایی مانند یوتیوب است

به گفته مدیرعامل شرکت گازپروم یعنی الکساندر زاروف، توسعه این اپلیکیشن به‌راحتی انجام خواهد شد. وی همچنین مشارکت بنیاد Innopraktika را در توسعه این اپلیکیشن تأیید کرد. گازپروم سرویسی به نام «Ya Molodets» را خریداری کرده است که به معنی «من عالی هستم» بود. Gazprom-Media «از نرم‌افزار پروژه برای سرعت بخشیدن به ایجاد یک سرویس ویدیویی جدید برای وبلاگ نویسان روسی استفاده خواهد کرد».

به گفته ژاروف، نسخه روسی تیک‌تاک ظرف دو سال رسماً در دسترس خواهد بود. این اپلیکیشن از ویژگی فیلم‌های کوتاه عمودی مشابه ByteDance اپلیکیشن تیک‌تاک پشتیبانی خواهد کرد. علاوه بر این، این اپلیکیشن برای مدتی در حال توسعه است. ژاروف گفت که «این اپلیکیشن حدود یک سال است که در حال توسعه است تا آن را مدرن‌تر کند تا از نظر ابزار از سرویس یوتیوب ضعیف‌تر نباشد».

اگر نمی‌دانید، Gazprom-Media یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های رسانه‌ای روسیه است و دارای تعدادی از برترین کانال‌های تلویزیونی و همچنین طیف وسیعی از ایستگاه‌های رادیویی است. اخبار مربوط به گزینه جایگزین تیک‌تاک نیز در حالی صورت می‌گیرد که دولت روسیه در حال افزایش کنترل اینترنت و سرویس‌هایی مانند یوتیوب است که دارای منابع خبری مستقل از این دولت است.

قابل ذکر است که این کشور در حال کار بر روی RuNet نیز است که اساساً یک اینترانت ملی در سراسر کشور روسیه است. این امر باعث می‌شود تا دولت این کشور بتواند هم سرویس‌ها و هم محتوای به تصویر کشیده شده را کنترل کند.

TikTok

سامسونگ هواوی را در بازار گوشی‌های هوشمند روسیه از تخت سلطنت برانداخت

بازار تلفن‌های هوشمند به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰ بسیار بی‌سابقه بوده است. شرکت‌ها در شش ماه اول سال متحمل خسارات زیادی شدند اما پس از نیمه اول سال ۲۰۲۰ بسیاری از آن‌ها شروع به بهبودی کردند. اکنون، شرکت‌ها در حال مبارزه برای حفظ این وضعیت در سه‌ماهه آخر سال با عرضه گوشی‌های هوشمند جدید هستند. هواوی یکی از شرکت‌هایی است که در سال ۲۰۲۰ زیان بیشتری دیده است، اما این موضوع فقط به دلیل همه‌گیری کرونا نیست. این موضوع ارتباط بیشتری با حملات دولت ایالات متحده به‌وسیله تحریم‌ها در زمینه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دارد. این شرکت در یک سراشیبی بسیار بزرگ قرار داشته است اما تاکنون توانسته بود پیشتازی خود را در بازار گوشی‌های هوشمند روسیه حفظ کند. متأسفانه و طبق اطلاعات کانترپوینت ریسرچ، سامسونگ در پایان نیمه سوم سال ۲۰۲۰ بر هواوی غلبه کرده است و تبدیل به رهبر بازار گوشی‌های هوشمند روسیه شده است. هواوی در سه ماه گذشته این مکان را اشغال کرده بود. با این حال، به دلایل زیادی مانند کمبود منبع، اوضاع تغییر کرده است و اکنون سامسونگ مقام اول را به خود اختصاص داده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید