تصاویر مفهومی خودروی اپل با الهام از مجیک موس - تکفارس 
تصاویر مفهومی خودروی اپل با الهام از مجیک موس - تکفارس 

تصاویر مفهومی خودروی اپل با الهام از مجیک موس

مهدی ملکی
۷ دی ۱۳۹۹ - 18:00
طراحی مفهومی خودرو اپل

بارها گزارش شده است که خودروهای خودران شرکت اپل با نام رمز پروژه تایتان از سال ۲۰۱۴ در دست توسعه قرار دارند. تنها موردی که از این خودروها شنیده‌ایم به سال ۲۰۱۷ باز می‌گردد که این شرکت جواز تست این وسایل نقلیه را در جاده‌های کالیفرنیا دریافت کرد.

با این حال این امر عادی است که پیش از تولید انبوه و در مرحله طراحی شاهد چندین تغییر در آن‌ها باشیم؛ در هر صورت طراحی مفهومی پیش‌رو از مجیک موس (Magic Mouse) همین شرکت الهام گرفته شده و نگاهی اجمالی به چیزی است که انتظار ساختش می‌رود.

تصاویری که در ادامه مشاهده خواهید کرد طی همکاری LetsGoDigital و کاربر توییتر CConcept Creator و با الهام گیری از موس‌های مجیک شرکت اپل (مخصوصاً آن سری که همراه آی‌مک پرو عرضه می‌شود) طراحی شده‌اند. در تهیه این تصاویر مفهومی از خودروی خودران اپل، استفاده از شیشه الکتروکرومیک نیز در نظر گرفته شده و در قسمت جلویی آن تعبیه شده است. البته باید توجه داشت که این موارد تنها در مخیله تیم طراحی غیررسمی شکل گرفته و اپل تا به حال هیچ جزئیاتی از طراحی خودروهای خود را به اشتراک نگذاشته است.

رنگ مشکی مورد استفاده به نظر باورنکردنی به شمار می‌آید اما تا به حال گزارشی مبنی بر رنگ‌بندی مختلف این محصولات منتشر نشده است. برای مشاهده این مورد هم باید صبر کرد و منتظر ماند.

اپل طی سال‌های گذشته استعدادهای زیادی را از شرکت‌هایی نظیر تسلا به استخدام خود در آورده است و برخی از گزارش‌های سطحی و غیرموثق اشاره کرده‌اند که خودروی جدید این تولیدکننده به لطف همین اشخاص در سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه خواهد شد. با این حال گزارش‌های دیگری بعدها فاش کردند که این وسیله نقلیه در بهترین حالت، ممکن است در سپتامبر ۲۰۲۴ راهی بازار شود و اپل برای اولین بار از یک باتری جدید برای تقویت آن استفاده کند.

بنابراین با توجه به تمام گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده‌اند، به نظر می‌رسد که این غول فناوری آمریکایی هنوز کارهای زیادی (فعلاً در بخش نرم‌افزار) برای انجام دارد و عجیب خواهد بود که به این زودی شاهد رونمایی از موارد رسمی باشیم.

نظر شما چیست؟ آیا شرکت اپل در سال میلادی آینده به معرفی خودرو خود می‌پردازد و به جنگ با شرکت‌هایی مانند تسلا می‌رود؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید