خودروهای تسلا اکنون قادر به تولید صدای بز هستند - تکفارس 
خودروهای تسلا اکنون قادر به تولید صدای بز هستند - تکفارس 

خودروهای تسلا اکنون قادر به تولید صدای بز هستند

مهدی ملکی
۷ دی ۱۳۹۹ - 17:00
شرکت تسلا

به‌روزرسانی جدید خودروهای تسلا که به مناسبت تعطیلات سال نو میلادی عرضه شده است سرانجام به کاربران اجازه می‌دهد تا صدای دلخواهشان را در بیرون از اتومبیل پخش کنند. این قابلیت که به تازگی در اختیار کاربران قرار گرفته است، به تغییرات مهمی در حالت بوم‌باکس (Boombox) منجر و سبب افزایش کنترل آن می‌شود.

حالت بوم‌باکس با مخلوط کردن صداهای واقعی در موقعیت‌های جالب، می‌توانند به خلق نواهای عجیبی برسد؛ برای مثال کاربران اکنون به لطف قابلیت‌های جدید قادر هستند تا به جای صدای گوش خراش و خسته‌کننده بوق از صدای بز یا دیگر اصوات ناخوشایند استفاده کنند.

این حالت همراه با چندین ویژگی دیگر در به‌روزسانی نرم‌افزاری شماره ۲۰۲۰.۴۸.۲۶ در دسترس قرار گرفت و موردی بود که کاربران کاملاً انتظارش را داشتند. همان‌طور که گفته شد طی این قابلیت جدید، کاربران خودروهای تسلا قادر هستند تا با مراجعه به بخش توی‌باکس (Toybox) موجود در بوم‌باکس به صداهای پیش‌فرضی دست پیدا کنند که می‌توانند جایگزین بوق معمول وسایل نقلیه شوند؛‌ این اصوات شامل صدای بز، تشویق حضار، صدای کلیپ «تادا»، صدای رسمی اشخاص و البته باد معده است.

با این که کاربران تسلا پیش از این هم قادر به تولید صداهایی نسبتاً مشابه درون خودرو بودند، حال به لطف قابلیت بوم‌باکس و مدل‌های جدید اتومبیل‌های این شرکت که مجهز به بلندگوهای خارجی هستند، می‌توانند این نواهای عجیب را در خارج از وسیله نقلیه خود هم پخش کنند. همه خودروهای این شرکت پس از تاریخ ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ (۱ سپتامبر ۲۰۱۹) مجهز به بلندگو شدند. حال شاید برای شما جای سوال باشد که چه نیازی به چنین بلندگوهایی است؛ در حقیقت موسسه مدیریت ایمنی ترافیک و بزرگراه‌ها از مدتی پیش خودروهای الکتریکی را به دلیل صدای تولیدی اندک، ملزم به تهیه بلندگو کرده است تا با ایجاد صدا، عابران پیاده را متوجه حضور خود کنند. وب‌سایت Teslarati این‌گونه به توضیح قابلیت جدید بوم‌باکس می‌پردازد:

خودرو خودتان را تبدیل به یک بوم‌باکس کنید و هنگامی که پارک شده است، مردم افراد را به لطف پخش‌کننده آن سرگرم سازید. شما قادر هستید تا هنگام حرکت یا توقف خودروتان به شخصی‌سازی صدا بپردازید و با فشردن دکمه بوق، نوای تولیدی را بشنوید. یکی از حالت‌های پیش‌فرض را از فهرست انتخاب کنید یا با متصل کردن دستگاه USB خود، پنج عدد صدای شخصی‌سازی شده مختلف را درون خودرو ذخیره و بعدها پخش کنید. حالت آزمایش آلایندگی اکنون می‌تواند در بیرون از خودرو هم استفاده شود. برای استفاده، صدای مورد نظر را انتخاب و حالت را روی بلندگوهای خارجی تنظیم کنید. وقتی همه چیز حاضر شد، با فشردن دکمه چرخان سمت چپ یا روشن کردن سیگنال به پخش صدای دلخواهتان بپردازید. برای رسیدن به تنظیمات ذکر شده از مسیر اپلیکیشن لانچر، توی‌باکس، حالت آزمایشی آلایندگی استفاده کنید.

جدا از ایجاد صدای باد معده، شما می‌توانید از طریق قابلیت‌های بوم‌باکس، راه‌های دیگری هم برای آزار دادن همسایه‌های خود پیدا کنید. برای مثال خودروهای تسلا اکنون قادر به تولید صدایی شبیه ون‌های فروش بستنی هستند. بنابراین اگر صاحبان تسلا با برخی کودکان مشکل داشته باشند، خیلی راحت می‌توانند به آزار آن‌ها بپردازند.

همچنین قابلیت افزودن ۵ صدای دلخواه به خودرو می‌تواند به این معنی باشد که کاربران با وسیله نقلیه خود در سراسر شهر تردد و آهنگ‌های دلخواه خود را پخش کنند.

در آخر باید ذکر کرد که آخرین به‌روزرسانی این شرکت تنها به اضافه کردن مورد مذکور ختم نمی‌شود. صاحبان این خودروها اکنون به ۳ بازی جدید هم دسترسی دارند؛ این بازی‌ها که تنها در هنگام توقف قابل اجرا هستند شامل The Battle of Polytopid، Cat Quest و Solitaire می‌شوند. علاوه بر این بازی‌ها، حالا قابلیت سوپرشارژ نمایشگر و خروج برنامه‌ریزی شده هم چندین بهبود لازم را دریافت کرده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید