هارمونی OS ۲ کاملاً مبتنی بر فریم‌ورک اندروید است - تکفارس 
هارمونی OS ۲ کاملاً مبتنی بر فریم‌ورک اندروید است - تکفارس 

هارمونی OS ۲ کاملاً مبتنی بر فریم‌ورک اندروید است

مهدی ملکی
۶ دی ۱۳۹۹ - 20:27
سیستم عامل هارمونی

هوآوی اوایل ماه جاری میلادی نسخه ۲ بتا از هارمونی OS را برای گزیده‌ای از دستگاه‌های خود منتشر کرد؛ در این میان یکی از توسعه دهندگانی که به بتای مذکور دسترسی پیدا کرده، تصمیم گرفته تا نگاهی عمیق‌تر به سیستم عامل جدید هوآوی بیندازید و متوجه شده است هنوز هم شاهد شباهت‌های بسیاری با اندروید هستیم.

او ابتدا یک اپلیکیشن «Hello World» (توسعه دهندگان با چنین اپلیکیشن‌هایی که تنها به چند خط کد نیاز دارند، آشنا هستند) را برای محیط اندروید قدیمی ۴.۴ موسوم به کیت‌کت توسعه داد و نتیجه بسیار مشابهی را طی اجرای آن روی بتای ۲ هارمونی OS و سیستم عامل گوگل مشاهده کرد. همان‌طور که در تصویر پایین قابل مشاهده است، پس از اجرای این اپلیکیشن روی هارمونی OS به نظر می‌رسد که به غیر از برخی جزئیات محیطی اندک، همه چیز شبیه سیستم عامل اندروید است؛ در این بین تنها جزئیات غیرهمسان در پیام نمایش داده شده، تغییر یافتن واژه «اندروید» به «هارمونی OS» است؛ البته باید توجه داشت که متن پیام‌ها به زبان چینی است اما محتوای اشاره شده درک می‌شود.

اندروید در برابر هارمونی OS

این توسعه دهنده در ادامه سعی کرده است که به پارتیشن‌بندی سیستم دست پیدا کند و همان‌طور که قابل حدس خواهد بود، به یک اقتباس کامل دست یافته است؛ در حقیقت او پی برده که هارمونی OS بر اساس فریم‌ورک اندروید توسعه داده شده و حداقل این موردی است که تاکنون صدق می‌کند.

طبق ادعاهای رسمی هوآوی، پروژه منبع باز اندروید یک بخش کلیدی از سنگ‌بنای تهیه و توسعه هارمونی OS به شمار می‌آید. به این معنا که نسخه ۲ بتا هارمونی OS در حال حاضر مبتنی بر کدهای اندروید است اما احتمالاً در آینده به سمت تهیه فریم‌ورک خود پیش برود.

نظر شما چیست؟ آیا فرق قابل توجهی بین هارمونی OS و نسخه‌های مختلف اندروید وجود دارد یا باز هم با یک اقتباس کامل از شرکتی چینی مواجه هستیم؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید