ارزش بازار شیائومی از ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد - تکفارس 
ارزش بازار شیائومی از ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد - تکفارس 

ارزش بازار شیائومی از ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد

حامد شهرزاد
۶ دی ۱۳۹۹ - 11:00
شیائومی

ارزش بازار شرکت شیائومی به‌تازگی از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است. این شرکت سرانجام به هدف IPO خود در سال ۲۰۱۸ رسیده بود که در آن زمان نتوانسته بود به آن دست یابد.

طبق گزارش بلومبرگ، ارزش بازار این غول فناوری چینی از ۱۰۰ میلیارد دلار آمریکا گذشته است در حالی که در اوایل هفته جاری در هنگ کنگ به میزان ۹٫۱ درصد رسیده بود. این یک رکورد جدید برای کمپانی شیائومی بود و حتی آن را به سیزدهمین سهام برتر در بازار سهام شهر هنگ سنگ تبدیل کرد که دارای سرمایه بازار بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است. این شرکت با ارزش بازار ۸۰۲ میلیارد دلار هنگ کنگ (تقریباً ۱۰۳ میلیارد دلار آمریکا) روز خود را با ۷٫۶ درصد بالاتر نسبت به قبل به پایان رساند.

در سال ۲۰۱۸، شیائومی در یک پیشنهاد اولیه، ۱۰۰ میلیارد دلار را هدف قرار داده بود. اگرچه در ابتدا، این شرکت موفق به دستیابی به تنها نیمی از این هدف اصلی شده بود. از آن زمان به بعد، این شرکت به موفقیت بزرگی در سرتاسر جهان به‌ویژه در سال ۲۰۲۰ دست یافته است. این خبر پس از آن منتشر شده است که این سازنده گوشی‌های هوشمند پس از کشمکش‌های IPO، فروش گسترده سهام خود را در سال ۲۰۲۰ تقریباً سه برابر کرده است.

Xiaomi Market Value

در نوامبر سال ۲۰۲۰، شیائومی سریع‌ترین رشد فروش سه‌ماهه خود را در دو سال گذشته گزارش کرده است. این درآمد از انتظارات تحلیلگران فراتر رفته است زیرا این شرکت همچنان یکی از معدود شرکت‌های فناوری چینی است که قادر به رشد چشمگیر در خارج از کشور خود یعنی چین است. در حال حاضر، این نام تجاری از فناوری ۵G چین نیز بهره می‌برد ضمن اینکه از موقعیت فعلی هواوی (محدودیت‌های گسترده به دلیل تحریم‌های ایالات متحده) نیز برای به دست آوردن سهم بازار داخلی خود بهره می‌برد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید