اپل سهم دریافتی خود از برخی توسعه دهندگان را کاهش داد - تکفارس 
اپل سهم دریافتی خود از برخی توسعه دهندگان را کاهش داد - تکفارس 

اپل سهم دریافتی خود از برخی توسعه دهندگان را کاهش داد

مهدی ملکی
۵ دی ۱۳۹۹ - 21:00
اپ استور اپل

اپل به تازگی یک طرح حمایتی موسوم به «برنامه تجاری کوچک» را معرفی کرده است که سهم دریافتی اپ استور از فروش اپلیکیشن‌ها و خریدهای درون برنامه‌ای توسعه دهندگانی که در سال کمتر از یک میلیون دلار درآمد خالص دارند را تا ۱۵ درصد کاهش می‌دهد. با این حال توسعه دهندگانی که سالانه یک میلیون دلار یا بیشتر درآمد دارند باز هم موظف به پرداخت سهم ۳۰ درصدی اپل هستند.

اوایل این هفته اپل شروع به فرستادن ایمیل برای توسعه دهندگانی کرد که واجد شرایط بودند و در کنارش افزود که آن‌ها از تاریخ ۱۲ دی‌ماه (۱ ژانویه سال ۲۰۲۱) تنها ۱۵ درصد کمیسیون به اپل پرداخت خواهند کرد. با این حال آن‌گونه که مشخص شده، این غول فناوری تا تاریخ یاد شده منتظر نمانده و از همین حالا کاهش کمیسیون خود را برای برخی از توسعه دهندگان اعمال کرده است.

برای مثال توسعه دهنده اپلیکیشن شخص ثالث نیکولا برای خودروهای شرکت تسلا دیوید هاج، و جیکوب گوربان توسعه دهنده یک ابزار ویرایش عکس با نام Image Framer از همین حالا هم مشمول این طرح شده‌اند.

اظهار نظر درمورد اپ استور اپل

اپل ماه پیش علاوه بر معرفی برنامه تجارت کوچک خود، درباره افزایش نظارت بیشتر بر محصولات اپ استور و مقابله در برابر دادخواست سازنده فورتنایت یعنی اپیک گیمز نیز صحبت کرد؛ این شرکت پیش از این خواستار کاهش سهم اپ استور از خرید‌های درون برنامه‌ای شده بود. اپل در ادامه اضافه کرده بود که راه‌اندازی برنامه مذکور سبب ایجاد منفعت برای گروه عظیمی از توسعه دهندگان اپ استور خواهد شد.

وب‌سایت رسمی شرکت یاد شده دارای یک صفحه مخصوص برای برنامه تجارت کوچک است که توسعه دهندگان می‌توانند با مراجعه به آن، روند ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر را آغاز کنند.

به نظر شما اعلام راه‌اندازی این طرح جدید می‌تواند برگشت بازی فورتنایت را به فروشگاه بزرگ اپل کلید بزند؟ نظر شما چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.