تلگرام به دنبال افزودن ویژگی‌های پولی در سال ۲۰۲۱ است - تکفارس 
تلگرام به دنبال افزودن ویژگی‌های پولی در سال ۲۰۲۱ است - تکفارس 

تلگرام به دنبال افزودن ویژگی‌های پولی در سال ۲۰۲۱ است

مهدی ملکی
۴ دی ۱۳۹۹ - 16:30
اپلیکیشن تلگرام

اخیراً تغییرات ایجاد شده در آخرین به‌روزرسانی تلگرام را به اطلاع شما رساندیم. با این حال در این بین نکته دیگری هم وجود داشت که شاید برخی از کاربران متوجه آن نشده باشند؛ توسعه دهنده این پیام‌رسان همزمان با عرضه به‌روزرسانی مذکور اعلام کرده بود که برای پرداخت هزینه سرور‌ها و مدیریت ترافیک ورودی به چند صد میلیون دلار پول نیاز دارد و این مشکل را با راهکار تازه‌ای مدیریت خواهد کرد.

آقای پاول دورف موسس و توسعه دهنده روسی تلگرام مدتی پیش این‌گونه به توضیح اهداف مدیریتی خود پرداخت:

تلگرام همزمان با آغاز سال نو، شروع به درآمد‌زایی خواهد کرد. در این صورت ما قادر به انتشار قابلیت‌های جدید بی‌شماری خواهیم بود و از میلیون‌ها کاربر جدید استقبال خواهیم کرد.

او پیش‌تر در کانال تلگرام خود گفته بود که قصد فروش شرکت را ندارد و از این‌رو به دنبال روش‌های دیگری جهت تامین مخارج است. تلگرام یک شبکه اجتماعی محبوب در بسیاری از کشور‌ها مانند روسیه و ایران به شمار می‌آید که توسط کاربران ‌آن‌ها برای ارتباطات امن و اشتراک داده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اپلیکیشن از زمان عرضه توسط پاول دورف و برادرش در سال ۲۰۱۳ تاکنون نزدیک به ۵۰۰ میلیون کاربر را جذب خود کرده است. آقای دوروف در ادامه به دلایل انجام این عمل نیز پرداخته است:

در طول زمان حیات تلگرام، من هزینه‌های نگه‌داری شرکت را از پس‌اندازهای شخصی خودم پرداخت کرده‌ام. با این حال اکنون این پیام‌رسان در حال رسیدن به کاربران میلیاردی و هزینه‌های نگه‌داری سنگینی است.

او قبلاً تایید کرده است که ویژگی‌های حال حاضر و رایگان، باز هم رایگان خواهند ماند و در درآمد‌های مذکور، به افراد مشارکت‌کننده نیز سود می‌رسد. برای مثال این‌گونه گفته شده است که با قرار گرفتن برخی از تبلیغات درون کانال‌ها، علاوه بر درآمدزایی برای تلگرام، مقداری از آن نیز به مدیران این کانال‌ها تعلق خواهد گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید