چه انتظاراتی از اپل واچ ۷ داریم - تکفارس 
چه انتظاراتی از اپل واچ ۷ داریم - تکفارس 

چه انتظاراتی از اپل واچ ۷ داریم

چه انتظاراتی از اپل واچ ۷ داریم

اپل واچ ۶ یکی از بهترین ساعت های هوشمند موجود در بازار محسوب می‌شود، اما حوزه فناوری همیشه جای پیشرفت دارد. به همین دلیل است که ما در این مقاله به انتظارات خود از سری آینده این ساعت هوشمند، یعنی اپل واچ ۷ خواهیم پرداخت.

نوآوری‌های اپل واچ ۷

اطلاعات زیادی از سری بعدی اپل واچ در دسترس نیست اما طبق صحبت‌های مدیرعامل اپل، آقای تیم کوک، تمرکز این گجت، همچنان بر سلامتی بدن و تناسب اندام خواهد بود و اپل به دنبال عملکردهای نوآورانه مدیریت سلامت و بهبود طراحی آن است. در بند اپل واچ ۷ می‌تواند تحول بزرگی رخ دهد، زیرا اپل حق ثبت اختراع یک بند با باتری جاسازی شده در آن را به ثبت رسانده است. بنابراین این مورد می‌تواند عمر باتری اپل واچ را افزایش دهد. با این حال، ایده‌های موجود در حق ثبت اختراع معمولاً مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و نمی‌توانیم از استفاده این طرح در مدل‌های آینده ساعت هوشمند اپل مطمئن باشیم.

رندر اپل واچ ۷

چندی پیش پتنتی ثبت شد که امکان افزودن حسگر اثر انگشت تاچ آیدی (Touch ID) به اپل واچ آینده را نشان می‌دهد. در واقع، چندین حق ثبت اختراع به این مورد اشاره کرده‌اند. همچنین دوربین زیر صفحه‌نمایش نیز در اسناد ثبت‌شده توسط اپل مشاهده شده‌اند. همچنین در مدارک ثبت اختراعات، به نظر می‌رسد اپل در حال بررسی روش‌های استفاده از روکش مشکی مات روی فلز آنودایز گوشی‌های هوشمند و ساعت‌های خود است، بنابراین ممکن است مشکی مات رنگ جدیدی باشد که توسط اپل برای اپل واچ ۷ ارائه می‌شود. تنها موردی که احتمال استفاده از آن در اپل واچ ۷ بالاتر است، حسگر اثر انگشت تاچ آیدی خواهد بود زیرا استفاده از آن برای اپل کار سختی نیست و می‌تواند بسیار مفید باشد.

شایعات منتشر شده درباره اپل واچ ۷

زمزمه‌هایی وجود دارد که اپل به دنبال تغییر صفحه‌نمایش OLED در دستگاه‌های خود و استفاده از نمایشگر میکرو LED است. همه گزارش‌ها از اپل واچ ۷ به عنوان کاندیدای احتمالی برای استفاده از این فناوری نام برده‌اند. میکرو LED این پتانسیل را دارد که هم کیفیت تصویر را بهبود بخشد و هم مصرف باتری را کاهش دهد، بنابراین یک تغییر مطلوب را شاهد خواهیم بود. با این حال، گزارش وب‌سایت دیجی‌تایمز نشان می‌دهد که برای این استفاده از پنل میکرو LED هنوز سال‌ها زمان باقی مانده است.

در ادامه به مرور انتظارات ما از نسل جدید ساعت های هوشمند اپل خواهیم پرداخت. ویژگی‌هایی که دوست داریم در Apple Watch 7 شاهد باشیم.

انتظارات ما از اپل واچ سری ۷

۱) دوام باتری بیشتر

تاکنون هیچ مدلی از اپل واچ‌ها عمر باتری درخشانی نداشته‌اند. باتری آن‌ها ضعیف نیست اما در بهترین حالت می‌توان آن را متوسط توصیف کرد که برای چنین دستگاه پیشرفته‌ای ناامیدکننده است. به خصوص با در نظر گرفتن اینکه ردیابی وضعیت خواب نیز به این سری اضافه شده است و نمی‌توان در حال استفاده از ساعت، آن را شارژ کرد. بنابراین برای اپل واچ ۷ می‌خواهیم که اپل در زمینه باتری پیشرفت چشمگیری داشته باشد، به طوری که فقط هر چند روز یک بار آن را شارژ کنیم.

ساعت هوشمند اپل واچ

۲) یک ویژگی جدید و خاص

اپل واچ ۶ یک ساعت هوشمند عالی است اما دارای ویژگی‌ای نیست که بتوانیم آن را انقلابی  بدانیم. بنابراین برای اپل واچ ۷ می‌خواهیم ویژگی جدید و هیجان‌انگیزی ببینیم. دقیقاً نمی‌دانیم این قابلیت چه چیزی خواهد بود. برای مثال، اپل می‌تواند یکی از اختراع‌های ثبت‌شده‌ای که پیش‌تر در مورد آن صحبت کردیم را به این ساعت هوشمند اضافه کند.

ساعت هوشمند اپل واچ

۳) ردیابی کیفیت خواب پیشرفته‌تر

می‌توان گفت ردیابی وضعیت خواب در اپل واچ سری ۶ فاقد ویژگی‌های زیادی است. برای مثال، هنگام استفاده از اپلیکیشن رسمی اپل واچ هیچ اطلاعاتی در مورد مدت زمانی که در هر نوع خواب (سبک، عمیق و…) گذرانده‌اید، چگونه خواب شما بر میزان استرس بدنتان تأثیر می‌گذارد (و بالعکس) یا تأثیر زمان خواب بر کیفیت آن در دسترس کاربر نیست. این موارد احتمالاً می‌توانند از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری به اپل واچ اضافه شوند، اما از طریق سخت‌افزار جدید یا فقط از طریق به‌روزرسان نرم افزاری، می‌خواهیم ردیابی خواب در اپل واچ ۷ عملکرد بسیار بهتر و دقیق‌تری داشته باشد.

ساعت هوشمند اپل واچ

۴) قابلیت‌های ورزشی بیشتر

اپل واچ ۶ به عنوان یک ردیاب تناسب اندام عالی است، اما برای ورزشکاران حرفه‌ای‌تر ممکن است یک محصول کامل محسوب نشود. به عنوان مثال، شما نمی‌توانید تمرینات دوره‌ای را تنظیم کنید و بررسی‌ها نشان داده‌اند که GPS آن، به‌ ویژه در مسافت‌های طولانی به اندازه سایر رقبای خود دقیق نیست. بنابراین خواهان بهبود دقت GPS و گزینه‌های ورزشی بیشتر که به تناسب اندام حرفه‌ای نزدیک باشد هستیم.

ساعت هوشمند اپل واچ

۵)‌ صفحه‌نمایش گرد

به حقیقت پیوستن این مورد تقریباً محال به نظر می‌رسد، اما علاقه داریم تا اپل واچ سری ۷ را در دو مدل با صفحه‌نمایش دایره‌ای و مربعی ببینیم. گرچه گستره‌ی انتخاب در حوزه رنگ‌بندی و مدل بند اپل واچ غیرقابل انکار است، اما بسیاری از افراد ساعت هوشمند دایره‌ای را ترجیح می‌دهند و دستگاه‌های رقیب مانند سامسونگ گلکسی واچ ۳ نشان داده‌اند که این امر چقدر می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

ساعت هوشمند اپل واچ

جمع‌بندی

اپل سال‌هاست ساعت‌های جدید خود را در ماه سپتامبر عرضه می‌کند و با وجود همه‌گیری ویروس کرونا انتظار داریم که شاهد مدل جدید اپل واچ در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ باشیم. در مورد قیمت این ساعت اطلاعاتی در دسترس نیست، اما اپل در قیمت‌گذاری نیز رویه یکسانی داشته است. اپل واچ ۶ با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه شد و اگرچه در چند مدل اخیر نوسان قیمت وجود دارد، اما همه آن‌ها در محدوده مشخصی هستند. بنابراین انتظار داریم اپل واچ ۷ نیز با قیمت حدود ۴۰۰ دلار عرضه شود.

شما چه انتظاراتی از نسل جدید ساعت های هوشمند اپل دارید؟ خوشحال می‌شویم اگر نظر و انتظارات خود را از بخش نظرات با ما و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

برچسب‌ها: ،

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.