مایکروسافت: حدود ۸۵ درصد کاربران از ویندوز هلو برای ورود به پنل کاربری دستگاه‌های ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند - تکفارس 
مایکروسافت: حدود ۸۵ درصد کاربران از ویندوز هلو برای ورود به پنل کاربری دستگاه‌های ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند - تکفارس 

مایکروسافت: حدود ۸۵ درصد کاربران از ویندوز هلو برای ورود به پنل کاربری دستگاه‌های ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند

حامد شهرزاد
۳ دی ۱۳۹۹ - 20:30
Windows Hello

در سال ۲۰۱۵، مایکروسافت ویژگی ویندوز هلو (Windows Hello) را برای دستگاه‌های ویندوز ۱۰ معرفی کرد. ویندوز هلو از احراز هویت بیومتریک پشتیبانی می‌کند. این به معنی استفاده از صورت، عنبیه چشم یا اثرانگشت برای باز کردن قفل دستگاه‌های شما است. احراز هویت بیومتریک بسیار ایمن‌تر از رمزهای عبور سنتی است. طی چند سال گذشته، OEM‌های ویندوز ادغام سیستم‌های ویندوز هلو را در اکثر دستگاه‌های خود آغاز کرده‌اند.

اخیراً، مایکروسافت اعلام کرده است که تعداد مشتریانی که از ویندوز هلو برای ورود به سیستم ویندوز ۱۰ به جای گذرواژه استفاده می‌کنند از ۸۴.۴ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۸۴.۷ درصد رسیده است.

مایکروسافت همچنین پذیرش روزافزون ورود امن بدون رمز عبور را در بین شرکت‌های سازمانی برجسته کرد. استفاده بدون رمز در ازور اکتیو دایرکتوری (Azure Active Directory) برای نسخه بیزینس ویندوز هلو، ورود به سیستم تلفن بدون رمز عبور با ویژگی Microsoft Authenticator و کلیدهای امنیتی FIDO2 بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است. همچنین، بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر بدون رمز عبور در سراسر ازور اکتیو دایرکتوری و حساب‌های کاربران شخصی مایکروسافت وجود دارد.

Windows Hello

۱۵۰ میلیون نفر هرماه از ورود بدون رمز مایکروسافت استفاده می‌کنند

در نوامبر ۲۰۱۹ در Microsoft Ignite، ما آماری را به اشتراک گذاشتیم که نشان می‌داد بیش از ۱۰۰ میلیون نفر هرماه از ورود بدون رمز مایکروسافت استفاده می‌کردند. در ماه مه سال ۲۰۲۰ و درست به مناسبت روز جهانی رمز عبور، این تعداد در حال حاضر به بیش از ۱۵۰ میلیون نفر رسیده بود و استفاده از بیومتریک برای دسترسی به حساب‌های کاری اکنون تقریباً دو برابر آن زمان است. ما از عزم مشتریان خود در امسال قدرت گرفته‌ایم و قرار است دسترسی بدون رمز عبور را برای همه مشتریان خود در سال ۲۰۲۱ به یک واقعیت تبدیل کنیم.

الکس سیمونز، معاون شرکت، مدیریت برنامه مایکروسافت

می‌توانید اطلاعات بیشتر درباره تلاش‌های مایکروسافت در رابطه با فناوری ورود بدون رمز عبور در سال ۲۰۲۰ را در اینجا بخوانید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید