طبق امتیاز گیکبنچ ۵، اگزینوس ۲۱۰۰ عملکردی مشابه اسنپدراگون ۸۸۸ دارد - تکفارس 
طبق امتیاز گیکبنچ ۵، اگزینوس ۲۱۰۰ عملکردی مشابه اسنپدراگون ۸۸۸ دارد - تکفارس 

طبق امتیاز گیکبنچ ۵، اگزینوس ۲۱۰۰ عملکردی مشابه اسنپدراگون ۸۸۸ دارد

حامد شهرزاد
۲ دی ۱۳۹۹ - 18:00
Samsung-Exynos-2100-Tease

به‌تازگی اخبار زیادی درباره تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ منتشر شده است. این تراشه قرار است به‌طور رسمی در روز سه‌شنبه ۲۳ دی (۱۲ ژانویه ۲۰۲۱) منتشر شود و قرار است با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ رقابت کند. این به آن معناست که دو نسخه اگزینوس و اسنپدراگون گوشی گلکسی S21 با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. با این‌ حال و برخلاف اگزینوس ۹۹۰ امسال، به نظر می‌رسد اگزینوس ۲۱۰۰ پیشرفت بزرگی داشته است و تراشه‌ای است که می‌تواند اسنپدراگون ۸۸۸ را با چالش روبه‌رو کند.

آخرین امتیاز گیکبنچ ۵ نشان‌دهنده آن است که اگزینوس ۲۱۰۰ عملکردی نزدیک به اسنپدراگون ۸۸۸ دارد

این موضوع توسط افشاگر معروف یعنی آیس یونیورس (Ice Universe) فاش شده است. او تصویری از امتیاز گیکبنچ ۵ تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ را به اشتراک گذاشته است. به نظر می‌رسد که تمام بدبینی کاربران نسبت به چیپست آینده اگزینوس با انتشار امتیازات بنچمارک به‌آرامی از بین می‌رود. در زیر می‌توانید امتیاز گیکبنچ ۵ این تراشه را مشاهده کنید.

Samsung-Exynos-2100-Tease

این چیپست در آزمون‌های تک‌هسته‌ای امتیاز قابل‌توجه ۱۱۰۳ و در آزمایشات چندهسته‌ای امتیاز ۳۷۸۵ را به دست آورده است. بااین‌حال، لازم است بدانید که این آزمایش نهایی نیست زیرا این پردازنده هنوز به‌طور رسمی معرفی نشده است و ممکن است امتیازات تغییر کند و در بسیاری از موارد، تراشه‌ها به امتیازات بهتری دست پیدا می‌کنند.

اگر بخواهیم اگزینوس ۲۱۰۰ را با اسنپدراگون ۸۸۸ مقایسه کنیم، اگزینوس ۲۱۰۰ از بعضی جهات اسنپدراگون ۸۸۸ را شکست داده است و در بعضی جهات به آن بسیار نزدیک شده است. بنچمارک اخیر اسنپدراگون ۸۸۸ نشان داد که این پردازنده در آزمون‌های تک‌هسته‌ای امتیاز ۱۱۳۵ و در آزمون‌های چندهسته‌ای امتیاز ۳۷۹۴ را کسب کرده است. چنین تفاوتی در یک حاشیه خطا است و فراموش نکنیم که ما یکی دیگر از بنچمارک‌های اسنپدراگون ۸۸۸ را مشاهده کرده‌ایم که نشان می‌دهد این تراشه در آزمون‌های تک‌هسته‌ای امتیاز ۱۰۷۵ و در آزمون‌های چندهسته‌ای امتیاز ۲۹۱۶ را کسب کرده است. در این صورت، مطمئناً اگزینوس ۲۱۰۰ قدرتمندتر است.

البته تا زمان انتشار تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ نمی‌توان با قطعیت آن را برتر از اسنپدراگون ۸۸۸ دانست. با این‌ حال، مهم است که بدانیم به خاطر انتقاداتی که سامسونگ از اگزینوس ۹۹۰ دریافت کرده است، امتیازات جدید به‌وضوح نشان می‌دهد که این شرکت برای بهبود عملکرد کلی اگزینوس ۲۱۰۰ تغییراتی را ایجاد کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید