اپل کار، دو سال زودتر و در ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد - تکفارس 
اپل کار، دو سال زودتر و در ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد - تکفارس 

اپل کار، دو سال زودتر و در ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد

مجید مهرعلی
۱ دی ۱۳۹۹ - 14:00
اپل کار، دو سال زودتر و در ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد - تکفارس 

با استناد به گزارشی از خبرگزاری تایوانی اکنامیک دیلی نیوز (Economic Daily News)، خودروی برقی اپل که مدت‌زمان زیادی شایعات پیرامون آن به گوش می‌رسد، قرار است دو سال زودتر و در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ رونمایی شود. این خبرگزاری این اطلاعات را از مدیران اجرایی سازندگان تایوانی به‌دست آورده است.

گزارش یادشده مدعی است که سازندگان تایوانی آماده می‌شوند تا تولید قطعات موردنیاز اپل کار (Apple Car) را به‌زودی و در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی آغاز کنند. افزون بر این، سازنده آیفون به‌صورت پنهانی تعدادی آزمایش را روی نسخه اولیه محصول خود در جاده‌های ایالات کالیفرنیا انجام داده است. در سال ۲۰۱۷ اپل توانست از مؤسسه DMV کالیفرنیا برای انجام آزمایش‌های خودروهای بی‌سرنشین اجازه‌نامه دریافت کند و در آن سال مشاهده شده بود که این شرکت این آزمایش‌ها را با خودروهای لکسوز مجهز به تجهیزات LiDAR انجام می‌داده است.

اگرچه بسیاری از منابع از جمله تحلیلگر حوزه اپل مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo)، ادعا کرده‌اند که اپل کار بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ معرفی می‌شود، اما گزارش موردبحث به نقل از یکی از مدیران یکی از سازندگان بزرگ تایوانی مدعی است که اپل سپتامبر ۲۰۲۱ را برای رویداد رونمایی هدف قرار داده است.

اگرچه هر چیزی ممکن است، اما بازه زمانی پیشین جای سؤال دارد، خصوصاً به خاطر اثراتی که فراگیری ویروس کرونا به وجود آورده است. در اوایل ماه میلادی، گزارشی از دیجی‌تایمز (DigiTimes) خبر از آن می‌داد که اپل مشغول چانه‌زنی‌های ابتدایی با تأمین‌کنندگان خودروهای برقی است و این بدان معنی است که پروژه خودروی برقی این شرکت در مراحل اول تولید قرار دارد. افزون بر این در گزارش دیجی‌تایمز آمده بود که شرکت TSMC که در بخش تراشه با اپل همکاری دارد، مشغول کار به روی تراشه‌ای برای رانندگی خودکار است.

در طی سال‌های اخیر، گزارش‌ها بین اینکه اپل مشغول ساخت یک خودروی کامل است و یا اینکه تنها روی فناوری هوش مصنوعی رانندگی خودکار کار می‌کند، رفت‌وآمد داشتند. با استناد به بلومبرگ، جان گیاناندرا (John Giannandrea) مدیر بخش هوش مصنوعی اپل، به‌تازگی رهبری پروژه را در دست گرفته است.

از آنجایی که در بسیاری از اوقات، خودروسازان محصولات سال‌های آینده خود را زودتر معرفی می‌کنند، این احتمال وجود دارد که اپل کار در ۲۰۲۱ عرضه نگردد و تنها رونمایی شود. در حال حاضر باید در پذیرفتن صحت گزارش منتشرشده کمی هوشیاری به خرج داد.

اکنامیک دیلی نیوز در بحث شایعات مربوط به اپل سابقه‌ای پرفرازونشیب دارد. این خبرگزاری یک سال پیش از رونمایی از آیفون SE، به‌درستی فاش کرد که در ماه مارس سال ۲۰۲۰ نسخه سازگار شده‌ای از آیفون ۸ معرفی خواهد شد و در بحث نسخه ۱۱ اینچی آیپد پرو نیز گفته‌های این خبرگزاری درست از آب درآمد. از طرف دیگر، اکنامیک دیلی نیوز مدعی شده بود که مک مخصوص گیمینگ در رویداد WWDC 2020 معرفی و ایرپاد پرو در چند رنگ عرضه می‌شود که هردوی این خبرها نادرست بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید