مایکروسافت در ۲۰۲۱ رمزعبور را کنار خواهد گذاشت - تکفارس 
مایکروسافت در ۲۰۲۱ رمزعبور را کنار خواهد گذاشت - تکفارس 

مایکروسافت در ۲۰۲۱ رمزعبور را کنار خواهد گذاشت

مجید مهرعلی
۳۰ آذر ۱۳۹۹ - 09:30
مایکروسافت در ۲۰۲۱ رمزعبور را کنار خواهد گذاشت - تکفارس 

مایکروسافت مدت‌زمان زیادی است که به یکی از مخالفان رمز عبورهای سنتی تبدیل شده است. این شرکت در سال‌های اخیر در راه‌حل‌های مختلفی مانند ویندوز هِلو (Windows Hello)، تأییدکننده اعتبار مایکروسافت (Microsoft Authenticator)، کلیدهای امنیتی FIDO2 و اعتبارسنج کف دست اقدام به سرمایه‌گذاری کرده است.

حال، سازنده ویندوز از فرآیند حرکت در مسیر کنار گذاشتن رمز عبورهای سنتی به‌صورت کامل سخن گفته است و برنامه‌ریزی کرده تا سال ۲۰۲۱ این شکل از امنیت را به چیزی مربوط به گذشته تبدیل کند.

مایکروسافت به این نکته اشاره کرده است که رمزهای عبور نزدیک به ۸۰% از حمله‌های سایبری را به خود اختصاص می‌دهند و در هر ماه ۲۵۰ حساب کاربری حقوقی هک می‌شوند. این شرکت در تلاش است تا به راه‌حلی بی‌نیاز به رمز عبور دست یابد.

در ماه نوامبر ۲۰۱۹ در رویداد مایکروسافت ایگنایت (Microsoft Ignite)، ما اعلام کردیم که در حال حاضر در هر ماه بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از فرآیند ورود به حساب کاربری بدون رمز عبور استفاده می‌کنند. در ماه می ۲۰۲۰، درست در زمان رویداد ورلد پسورد دی (World Password Day)، این عدد تا ۱۵۰ میلیون نفر رشد کرده بود و استفاده از قفل‌های امنیتی زیستی برای ورود به حساب‌های شغلی تقریباً دو برابر آن زمان شده است. ما در تلاش هستیم تا دسترسی عاری از رمز عبور را تا سال ۲۰۲۱ برای کاربران به یک واقعیت تبدیل کنیم.

مایکروسافت در ۲۰۲۱ رمزعبور را کنار خواهد گذاشت - تکفارس 

در طول سال ۲۰۲۰، مایکروسافت در کنفرانس‌های مختلفی شرکت کرد و چشم‌انداز خود را برای یک آینده بی‌نیاز به رمز عبور و معماری اعتماد صفر (Zero Trust) به اشتراک گذاشت. مایکروسافت پشتیبانی آژور اکتیو دایرکتری (Azure Active Directory) از کلیدهای امنیتی FIDO2 برای محیط‌های دوگانه را وارد فرایند سنجش اولیه کرده و در مایکروسافت ۳۶۵ نیز قابلیت ویزارد بدون نیاز به رمز عبور را امکان‌پذیر کرده است. این شرکت همچنین با بسیاری از شرکای امنیتی خود از MISA همکاری کرده است تا راه‌حل‌های عاری از رمز عبور را توسعه دهد.

۲۰۲۱ سالی خواهد بود که مایکروسافت برنامه‌ریزی کرده است تا در آن رمز‌ عبورها را برای کاربران به چیزی بی‌استفاده تبدیل کند. این شرکت روی این نکته تأکید دارد که کنار گذاشتن رمز عبور، زندگی در اینترنت را بسیار آسان‌تر خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید