اوپو A53 5G با تراشه دیمنسیتی ۷۲۰ معرفی شد - تکفارس 
اوپو A53 5G با تراشه دیمنسیتی ۷۲۰ معرفی شد - تکفارس 

اوپو A53 5G با تراشه دیمنسیتی ۷۲۰ معرفی شد

حامد شهرزاد
۲۸ آذر ۱۳۹۹ - 20:30
Oppo A53 5G

اوپو امروز از A53 5G به‌طور رسمی در چین رونمایی کرد و اگرچه نام این محصول نشان می‌دهد که این گوشی هوشمند فقط یک A53 با پشتیبانی از ۵G است، اما سری رنو به ما و کسانی که اخبار مربوطه را دنبال می‌کنند، آموخته داده است که این تنها یک اتفاق ساده نیست.

اوپو A53 5G مجهز به چیپست دیمنسیتی ۷۲۰ مدیاتک است که از پشتیبانی فناوری جدید ۵G برخوردار است. اما این تراشه در مقایسه با اسنپدراگون ۴۶۰ که بسیار ضعیف است و در هر دو مدل A53 و A53 به‌کاررفته است، باعث افزایش عملکرد کلی می‌شود. مدل ۵G با ۴ گیگابایت یا ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی غیرقابل ارتقا همراه است.

مشخصات فنی اوپو A53 5G

صفحه‌نمایش این گوشی از نوع LCD 6.5 اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ است که بالاتر از پنل‌های موجود در A53 و A53s غیر ۵G است و دارای نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و سرعت نمونه‌برداری لمسی ۱۲۰ هرتز، پوشش کامل sRGB و روشنایی معمولی ۴۸۰ نیت است.

در قسمت پشتی یک دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی قرار دارد. رزولوشن دوربین اصلی نسبت به نسل قبل افزایش ‌یافته است. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل و دارای دیافراگم f/2.0 است.

Oppo A53 5G

ظرفیت باتری به طرز عجیبی نسبت به سایر مدل‌های A53 تنزل یافته است و تنها ۴۴۰۴ میلی‌آمپرساعت است (در مقایسه با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نسل قبل). توان شارژ این گوشی ۱۰ وات است. این گوشی دارای جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، سنسور اثرانگشت نصب‌شده در قسمت کناری (تعبیه‌شده در دکمه پاور) و همچنین پشتیبانی از دو سیم‌کارت است. این گوشی دارای اندروید ۱۰ و سیستم کالر OS 7.2 است. ابعاد آن ۱۶۲.۲ در ۷۵ در ۷.۹ میلی‌متر است و وزن آن ۱۷۵ گرم است.

قیمت گوشی از ۱،۲۹۹ یوان چین شروع می‌شود که بر مبنای نرخ ارز فعلی به معنای حدود ۱۹۸ دلار یا ۱۶۲ یورو است. البته نگران نباشید. اگر این گوشی هوشمند روزی در خارج از چین عرضه شود، قطعاً شاهد قیمت‌های بیشتری خواهیم بود. درست مانند بقیه تلفن‌های هوشمندی که از چین به هرجای دیگر دنیا راه می‌یابند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید