نتفلیکس گزینه «تنها صدا» را به اپلیکیشن اندروید خود اضافه کرد - تکفارس 
نتفلیکس گزینه «تنها صدا» را به اپلیکیشن اندروید خود اضافه کرد - تکفارس 

نتفلیکس گزینه «تنها صدا» را به اپلیکیشن اندروید خود اضافه کرد

مهدی ملکی
۲۸ آذر ۱۳۹۹ - 18:00
لوگو شرکت نتفلیکس

نتفلیکس به زودی به کاربرانش اجازه خواهد داد تا به کلی قید تصویر را بزنند و تنها از صدای فیلم‌ها لذت ببرند؛ به طوری که به تازگی این قابلیت در اپلیکیشن اندروید این شرکت دیده شده است.

طی یک بروزرسانی که ابتدا وب‌سایت XDA دولوپرز و سپس اندروید پلیس متوجه آن شد، این شرکت در اپلیکیشن اندروید خود شروع به ارائه گزینه‌ای کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا تنها به صدای یک فیلم گوش کنند.

طی این حالت جدید، مشترکین هنگام تماشای فیلم گزینه‌ای را موسوم به «خاموش کردن تصویر» می‌بینند که با انتخاب آن، تصویر سیاه می‌شود و آن‌ها به وسیله کنترل‌های پایین صفحه قادر خواهند بود تا نحوه پخش صدا را تغییر دهند. این موضوع کاملاً در تصویر پایین قابل مشاهده شده است و شما می‌توانید صفحه سیاه یادشده را نظاره کنید.

حالت تنها صدا در نتفلیکس

البته کابران به جز گزینه ذکر شده، حالت خاموش کردن صدا را هم در اختیار دارند که اجازه می‌دهد تا نحوه پخش صدا را کنترل کرد؛ برای مثال ممکن است برخی بخواهند تا صدا را تنها از طریق هدفون یا حتی از طریق بلندگوهای خارجی بشوند، پس در صورت عدم وجود این شرایط، صدا پخش نخواهد شد. به هر حال با وجود اینکه برخی کاربران می‌توانند به استفاده از این قابلیت‌ها بپردازند اما دو تن از نویسندگان وب‌سایت The Verge هنوز به این ویژگی‌ها دسترسی پیدا نکرده‌اند و مشخص نیست که چه زمانی می‌توان منتظر عرضه رسمی این گزینه‌ها بود.

با این وجود اگر شما در یک صحنه تنها نیاز به صدا داشته باشید، این یک بروزرسانی جذاب محسوب می‌شود. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها در تلاش هستند تا در زمینه‌های مربوط به صدا از دیگر رقبا پیشی بگیرند؛ برای مثال با اینکه اسپاتیفای در حوزه عرضه موسیقی بسیار درخشان عمل می‌کند اما به تازگی توییتر هم امکان توییت‌های صوتی را افزوده است و خود را به حوزه یادشده یک قدم نزدیک‌تر کرده است. از آن سو ما اپلیکیشن‌هایی همانند کلاب‌هوس (Clubhouse) و تیک‌تاک را داریم که شدیداً روی یک تجربه صوتی تمرکز کرده‌اند.

مطمئناً بسیاری از افراد توقع نداشتند که نتفلیکس گزینه «تنها صدا» را به اپلیکشین خود اضافه کند اما اگر این شرکت قصد دارد که در هر حالتی از کاربرانش حمایت کند تا آن‌ها وقت بیشتری را صرف این اپلیکیشن کنند (از جمله زمان‌هایی که نمی‌توانند به نمایشگر خیره شوند) پس ما با یک اقدام آینده‌نگرانه مواجه هستیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید