قطعی گوگل؛ آفلاین شدن سرویس‌های یوتیوب، جیمیل و Docs - تکفارس 
قطعی گوگل؛ آفلاین شدن سرویس‌های یوتیوب، جیمیل و Docs - تکفارس 

قطعی گوگل؛ آفلاین شدن سرویس‌های یوتیوب، جیمیل و Docs

مهرداد میرشاهی
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - 17:09
جستجو در گوگل

برخی از سرویس‌های گوگل از جمله یوتیوب، جیمیل و Docs با قطعی روبرو شده‌اند و کاربران برای لحظاتی قادر به دسترسی به این اپلیکیشن‌ها نبودند.

این قطعی، کمی قبل از ظهر به وقت انگلستان آغاز شد و رفع مشکل آن تا نیم ساعت پیش ادامه داشته است.

سرویس‌های گوگل برای لحظاتی از دسترس خارج شده‌اند

کاربران از سراسر جهان، خبر از مشکل اتصال به سرویس‌هایی نظیر جیمیل، گوگل درایو، اندروید پلی استور، مپس (Maps) و چند سرویس دیگر گوگل را داده‌اند.

با این وجود، موتور جستجوی گوگل تحت تاثیر این قطعی و مشکل قرار نگرفته و دسترسی به آن امکان‌پذیر بوده است.

کاربران سرویس Google Docs می‌توانستند به صورت آفلاین اقدام به همگام‌سازی اسناد و مدارک خود بپردازند اما قادر به استفاده از هیچ ویژگی آنلاینی نبوده‌اند.

این قطعی روی دستگاه‌های هوشمند متصل به گوگل نیز تاثیر گذاشته چراکه برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی خبر از خاموش شدن خودکار برخی چراغ‌های خانه‌های هوشمند خود داده‌اند و برخی نیز به مشکل در بلندگوهای هوشمند اشاره کرده‌اند.

این قطعی نه تنها برای کاربران سرویس‌های گوگل صورت گرفته برخی برخی از اپلیکیشن‌های شرکت‌های دیگر نیز تحت تاثیر آن قرار گرفته‌اند؛ از جمله بازی محبوب Pokémon Go که برای دقایقی از دسترس خارج شده است.

علی رغم این قطعی گسترده، نکته جالب اینجاست که داشبورد گوگل هیچ خطایی را نشان نداده و به صورت یک باره در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

گوگل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که از این مشکلات آگاهی دارد و تائید کرده که کاربران تحت تاثیر با مشکلاتی در استفاده از سرویس‌های این شرکت مواجه شده‌اند.

علت این مشکل هنوز مشخص نیست ولی برخی از کاربران گفته‌اند که می‌توانند در حالت ناشناس وارد این سرویس‌ها شوند ولی فعالیتی از آن‌ها ذخیره نمی‌گردد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید