بایوستار از مادربرد B550m-Silver رونمایی کرد - تکفارس 
بایوستار از مادربرد B550m-Silver رونمایی کرد - تکفارس 

بایوستار از مادربرد B550m-Silver رونمایی کرد

حامد شهرزاد
۲۳ آذر ۱۳۹۹ - 16:30
بیواستار B550m-Silver

شرکت بایوستار (BIOSTAR) مادربرد B550m-Silver را معرفی کرده است که از پردازنده‌های رایزن ۵۰۰۰ و رایزن ۳۰۰۰ شرکت AMD پشتیبانی می‌کند. این مادربرد دارای فاکتور شکل Micro-ATX است که به این مادربرد دو اسلات PCIe با اندازه کامل و یک اسلات مینی PCIe می‌دهد. نام نقره‌ای به درستی برای این مادربرد انتخاب شده است چراکه طراحی سپر IO و هیت سینک‌های خنک‌کننده این مادربرد دارای رنگ نقره‌ای هستند. بایوستار هنوز قیمت یا زمان عرضه این مادربرد را برای خرید اعلام نکرده است.

مادربرد B550m-Silver دارای دو اسلات M.2 و دو اسلات PCIe با اندازه کامل است که یکی از آن‌ها پشتیبانی از PCIe 4.0 را ارائه می‌دهد.

مادربرد B550m-Silver از ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای برخوردار است و این ویژگی‌ها شامل چهار اسلات رم و سه اسلات PCIe است. دو مورد از این اسلات ها دارای شکاف‌های PCIe با اندازه کامل و دیگری یک اسلات مینی PCIe است. اسلات بزرگ‌تر PCIe از نسخه PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کند. نسخه PCIe 4.0 به‌جای پهنای باند ۱۵٫۸ گیگابایت بر ثانیه که از مشخصات نسخه PCIe 3.0 است، پهنای باند را دو برابر کرده است و به این خاطر حداکثر پهنای باند ۳۱٫۵۶ گیگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. دومین اسلات PCIe با اندازه کامل فقط تا نسخه PCIe 3.0 را پشتیبانی می‌کند.

بیواستار B550m-Silver

مادربرد B550m-Silver دارای چهار اسلات DIMM است که می‌تواند پشتیبانی از DDR4 و حداکثر سرعت ۴۴۰۰ مگاهرتز را فراهم کند. این سرعت‌های چشمگیر از طریق اورکلاکینگ تأمین می‌شود و اسلات های DIMM باعث بهبود یکپارچگی داده‌ها و کاهش مصرف انرژی می‌شوند.

درمورد اتصالات، این مادربرد دارای یک درگاه صفحه‌کلید و موس PS/2، پنج درگاه USB 3.2 نوع A و یک درگاه USB 3.2 نوع C است. در کنار این مادربرد پنج پورت USB 3.2 و دو پورت USB 2.0 قرار دارد. همه این پورت‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند تا دستگاه‌های مختلف را به‌راحتی به مادربرد متصل کنند. همچنین در پشت مادربرد خروجی ویدئو و یک پورت LAN وجود دارد. خروجی‌های ویدئو شامل پورت DVI-D، پورت HDMI و DisplayPort است. IO عقبی دارای یک پورت LAN است و این پورت می‌تواند تا سرعت ۲٫۵ GbE LAN را پشتیبانی کند.

بیواستار B550m-Silver

گزینه‌های ذخیره‌سازی B550m-Silver دو سوکت M.2 و سه رابط SATA III است که ازنظر سرعت انتقال، سرعت حداکثر ۶ گیگابایت بر ثانیه امکان‌پذیر است. سوکت M.2 می‌تواند از درایوهای M.2 2242، M.2 2260 و حتی M.2 2280 پشتیبانی کند و اجازه می‌دهد اندازه‌های مختلف درایو بر روی این مادربرد نصب شود.

بایوستار مادربرد B550m-Silver را معرفی کرده است اما در این اطلاعیه هیچ‌گونه قیمتی برای این مادربرد یا زمان در دسترس بودن برای خرید ذکر نشده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.