گوشی ویوو Y52s با پشتیبانی از ۵G در چین عرضه شد - تکفارس 
گوشی ویوو Y52s با پشتیبانی از ۵G در چین عرضه شد - تکفارس 

گوشی ویوو Y52s با پشتیبانی از ۵G در چین عرضه شد

مهدی ملکی
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - 15:00
گوشی Vivo Y52s

ویوو Y52s یکی از آخرین دستگاه‌های اقتصادی و البته ۵G از خانواده گوشی‌های هوشمند است که اخیراً به طور رسمی در بازار چین عرضه شد.

 این دستگاه برای جاسازی دوربین سلفی خود از یک بریدگی قطره‌آب‌مانند در نمایشگر جلویی خود بهره می‌برد. نمایشگر این گوشی از نرخ تازه‌سازی بالایی پشتیبانی می‌کند و ما شاهد وجود دوربین دوگانه ۴۸ مگاپیکلسی منحصر به فرد و همچنین فلش LED در پشت دستگاه هستیم. افزون بر ویوو Y73s و S7e این محصول سومین دستگاه این شرکت محسوب می‌شود که مبتنی بر تراشه دایمنسیتی (Dimensity) ۷۲۰ به بازار عرضه شده است.

ویوو Y52s دارای یک نمایشگر LCD در اندازه ۶.۵۸ اینچی با نسبت ابعاد ۲۰.۰۷:۹ و رزولوشن فول HD+ در ابعاد ۱۰۸۰ × ۲۴۰۸ پیکسل است؛ این نمایشگر همچنین از فناوری HDR10، نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و نرخ لمس ۱۸۰ هرتزی نیز بهره می‌برد. گوشی مذکور دارای ابعاد ۱۶۴٫۱۵ × ۷۳٫۳۵ × ۸٫۴  میلی‌متری و وزن ۱۸۵.۵ گرمی است و نسبت نمایشگر به بدنه ۹۰.۶۱ درصدی را ارائه می‌دهد.

پیش‌تر در مورد تراشه به کار رفته در ویوو Y52s سخن گفتیم؛ دایمنسیتی ۷۲۰ با یک رم ۸ گیگابایتی از نوع LPPDR4x همراه شده است و ترکیب قدرتمندی را مهیا می‌کند. این دستگاه علی رغم پشتیبانی از درگاه میکروSD، پشتیبانی از ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌های UFS 2.1 را ارائه می‌دهد. در مورد سیستم‌عامل هم می‌توان به فان‌تاچ اشاره کرد که مبتنی بر اندروید ۱۱ به شمار می‌آید و به صورت پری‌لود روی گوشی نصب شده است. در نهایت لازم به ذکر است که اگر به دمای گوشی هوشمند خود خیلی اهمیت می‌دهید، ویوو Y52s از فناوری خنک‌کننده مایع برای کاهش دمای دستگاه استفاده می‌کند.

گوشی یادشده علاوه بر یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در جلو، مجهز به یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/1.79 و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی اندازه‌گیر عمق در پشت است. دوربین اصلی گوشی شامل قابلیت‌هایی نظیر حالت شب، تصویربرداری مرور زمان، زوم دیجیتالی ۱۰ برابر، فناوری EIS، فیلم‌برداری با کیفیت ۴K و فیلم‌برداری حرکت آهسته در کیفیت ۱۰۸۰p است.

ویوو Y52s سخت‌افزار قدرتمند خود را به وسیله یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی که از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی دو موتوره بهره می‌برد، پشتیبانی می‌کند. این گوشی از لحاظ ایمنی دارای حسگر اثر انگشت در کناره دستگاه و البته پشتیبانی از فناوری بازگشایی گوشی به وسیله چهره است. دستگاه یادشده علاوه بر قابلیت‌های بالا، همراه با ویژگی‌های دیگری نظیر پشتیبانی از دو سیم‌کارت، Wi-Fi 802.11ac، بلوتوث ۵.۱، سامانه GPS، پورت USB-C و یک جک ۳.۵ میلی‌متری به بازار عرضه شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید