هیوندای کنترل بوستون داینامیک را به دست آورد - تکفارس 
هیوندای کنترل بوستون داینامیک را به دست آورد - تکفارس 

هیوندای کنترل بوستون داینامیک را به دست آورد

حامد شهرزاد
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - 11:30
بوستون داینامیک

امروز هیوندای رسماً اعلام کرد که در معامله‌ای که ارزش آن ۱٫۱ میلیارد دلار است، شرکت تولیدکننده ربات بوستون داینامیک (Boston Dynamic) را از سافت بنک (SoftBank) خریداری می‌کند. بر اساس گزارشی که اخیراً از بلومبرگ منتشر شده است، این معامله برای مدتی در دست انجام بوده است و گام بزرگی در تولید صنعت روباتیک برای هیوندای است. هیوندای تقریباً ۸۰ درصد سهام این شرکت را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که مالک قبلی آن، سافت بنک، حدود ۲۰ درصد را از طریق یک شرکت وابسته حفظ خواهد کرد.

هیوندای گفته است که سرمایه‌گذاری آن به توسعه روبات‌های خدماتی و لجستیکی کمک خواهد کرد، اما امیدوار است که با گذشت زمان، ربات‌های انسان‌نما بیشتری برای مشاغلی مانند «مراقبت از بیماران در بیمارستان‌ها» ساخته شود. از دیگر موارد موردعلاقه این شرکت می‌توان به رانندگی خودکار و کارخانه‌های هوشمند اشاره کرد.

بوستون داینامیک به‌عنوان یک زیرمجموعه از موسسه فناوری ماساچوست آغاز به کار کرد. این شرکت با استفاده از بودجه دارپا (DARPA) مانند بیگ داگ (BigDog) ربات‌هایی را ایجاد کرده است اما بیشتر به خاطر شهرت بزرگی که ربات‌های آن به‌صورت آنلاین پیدا کرده‌اند، مشهور است. دو ستاره اصلی ربات‌های این شرکت، یک ربات دوپا انسان‌نما که می‌تواند کار کند و عکس‌های معکوس انجام دهد و اسپات، یک ربات سگ نمای چهارپای کوچک‌تر است که در سناریوهای مختلف از گله گوسفندان گرفته تا کمک به کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در طی همه‌گیری آزمایش شده است. این شرکت فروش ژورنال اسپات (Spot) را در ژوئن سال ۲۰۲۰ با قیمت ۷۴،۵۰۰ دلار آغاز کرد و مشاغلی را که به دنبال روشی خودکار برای گشت و بازرسی از انبازها بودند، هدف قرار داد. باوجود شهرت زیاد، بلومبرگ خاطرنشان می‌کند که بوستون داینامیک در سال‌های اخیر سودآور نبوده است و امیدوار است تحت یک مدیرعامل جدید و راهنمایی‌های هیوندای بتواند تغییر کند.

مدیرعامل سابق بوستون داینامیک این معامله را «یک مأموریت برای عبور از مرزها» می‌داند

بوستون داینامیک

از آغاز تأسیس این شرکت در سال ۱۹۹۲ تا ارزش ۱٫۱ میلیارد دلاری آن، این شرکت مسیری طولانی را پیموده است. بوستون داینامیک وقت خود را در گوگل گذراند، در درجه اول به تحقیق و توسعه متمرکز بود، و اخیراً با سافت بنک همکاری داشت. حالا معامله‌ای انجام شده که مدیرعامل اسبق بوستون داینامیک یعنی مارک رایبرت (Marc Raibert) از آن به‌خوبی یاد می‌کند.

مارک رایبرت گفت:

این معامله یک مأموریت برای عبور از مرزهایی است که ربات‌های پیشرفته می‌توانند انجام دهند و ایجاد برنامه‌های مفید در دنیای دقیق‌تر و متصل‌تر است.

ربات‌های صنعتی خود شرکت هیوندای در کارخانه‌های مربوطه خودرو خود متمرکز شده‌اند. به‌عنوان‌مثال، هیوندای به دنبال ساخت رباتی موسوم به «خودروی پادار» مفهومی بود که این شرکت تصور می‌کرد می‌تواند اولین پاسخ مناسب برای عبور از زمین‌های دشوار باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید