موردانتظارترین گوشی هایی که در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند - تکفارس 
موردانتظارترین گوشی هایی که در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند - تکفارس 

موردانتظارترین گوشی هایی که در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند

موردانتظارترین گوشی هایی که در سال 2021 عرضه می‌شوند

با فرا رسیدن سال ۲۰۲۱، وقت آن است که نگاه خود را به دستگاه‌های جدیدی که قرار است در این سال منتشر شوند معطوف کنیم. از برخی گوشی ها مانند سری گلکسی‌ و آیفون مطمئناً رونمایی می‌شود، اما در مورد برخی گوشی ها هنوز اطمنان کامل نداریم. حال می‌خواهیم نگاهی کلی به گوشی هایی که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱ عرضه شوند داشته باشیم.

سامسونگ سری گلکسی S21

سامسونگ سری گلکسی S21

انتظار می‌رود که سامسونگ گلکسی S21 ،S21 پلاس و S21 الترا در ژانویه یا فوریه ۲۰۲۱ وارد بازار شوند. چیپست اگزینوس ۱۰۰۰ برای نسخه بین‌المللی این سری در نظر گرفته شده است. طبق گزارش‌های منتشر شده، گلکسی S21 با نمایشگر ۶٫۲ اینچی و S21 پلاس با صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی عرضه می‌شوند. شایعه شده است مدل S21 الترا نمایشگر بزرگ ۶٫۹ اینچی AMOLED خواهد داشت و انتظار می‌رود باتری‌ بزرگتر و حتی پشتیبانی از قلم S Pen را در این مدل ببینیم.

اپل سری آیفون ۱۳

اپل سری آیفون ۱۳

اپل، سری آیفون ۱۳ را در اواخر سه‌ماهه سوم یا چهارم ۲۰۲۱ معرفی خواهد کرد. پیش از این، آیفون‌ها تقریباً همیشه در هفته دوم ماه سپتامبر معرفی می‌شدند، اما با وجود اختلالات ناشی از پاندمی ویروس کرونا، نمی‌توانیم درمورد تاریخ دقیق آن مطمئن باشیم.

تحلیلگران معتقدند که سری آیفون ۱۳ مشابه سری قبلی شامل چهار مدل خواهد بود. این بدان معناست که باید انتظار چهار مدل آیفون ۱۳ مینی ۵٫۴ اینچی، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو ۶٫۱ اینچی و آیفون ۱۳ پرو مکس ۶٫۷ اینچی را داشته باشیم. اپل در طراحی سری بعد پرچمداران خود تغییرات بزرگی ایجاد نخواهد کرد، اما گفته می‌شود که این شرکت تلاش خود را روی بخش دوربین متمرکز کرده است، مخصوصاً وقتی صحبت از مدل‌های سطح بالای این سری می‌شود.

طبق شایعات منتشرشده، هر دو آیفون ۱۳ پرو و ​​پرو مکس دارای دوربین‌های فوق عریض با دیافراگم f/1.8 و لنز شش عنصری با پشتیبانی از فوکوس خودکار هستند. احتمالاً برای کاهش قیمت نهایی، مدل‌های استاندارد آیفون ۱۳ از این لنزهای بروزشده بهره‌ای نخواهند برد، اما طبق پیش‌بینی یکی از تحلیلگران، اپل در سال ۲۰۲۲، تمامی مدل‌های آیفون ۱۴ را مجهز به لنزهای فوق عریض خواهد کرد.

هواوی سری P50

هواوی سری P50

گرچه بعید است هواوی به این زودی‌ها در روابط خود با گوگل تجدید نظر کند، اما انتظار داریم طبق روال هرسال، سری هواوی P50 اوایل سال ۲۰۲۱ وارد بازار شود. در مورد این دستگاه اطلاعات زیادی در دسترس نیست، هرچند شایعات استفاده از تراشه ۵ نانومتری کیرین ۹۰۰۰ شنیده می‌شود. با توجه به سال‌های گذشته، ممکن است علاوه بر مدل پایه، شاهد هواوی P50 پرو و P50 پرو پلاس نیز باشیم و به دنبال آن‌ها هواوی P50 لایت نیز عرضه شود. احتمالاً از تمامی این موارد در نیمه اول سال ۲۰۲۱ رونمایی می‌شود.

وان پلاس ۹

وان پلاس ۹

پرچمدار این شرکت در اواخر سه‌ماهه اول یا سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد. تصاویر و مشخصات وان پلاس ۹ قبلاً به بیرون درز کرده است. با وجود چیپست پرچمدار نسل بعدی اسنپدراگون، نمایشگر ۶٫۸ اینچی OLED با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، شارژ فوق العاده سریع و سنسورهای دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، وان پلاس ۹ مطمئناً خود را به عنوان گزینه شایسته‌ای برای بهترین پرچمدار اندرویدی موجود در بازار معرفی خواهد کرد. گوشی بعدی وان پلاس می‌تواند با قیمتی مقرون به صرفه، تبدیل به یک گوشی ارزشمند در بازار تلقی شود.

وان پلاس ۹T

وان پلاس ۹T

وان پلاس هرساله نسخه بروزشده پرچمدار خود را در پاییز منتشر می‌کند، و ممکن است وان پلاس ۹T در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ معرفی شود. طبق روال سال‌های گذشته، این دستگاه باید از نسخه پلاس اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده کند.

گوشی رول‌شونده الجی

گوشی رول‌شونده الجی

الجی ظاهراً در تلاش است تا در مارس ۲۰۲۱ گوشی رول‌شونده خود را معرفی کند. نام این دستگاه مشخص نیست اما ممکن است در نهایت الجی Rollable یا الجی Slide نامیده شود. اگرچه در حال حاضر به جز لیست ثبت اختراع و برخی شایعات، اطلاعاتی در مورد این دستگاه در دسترس نیست، اما امیدوارم که این گوشی طراحی بهتری نسبت به الجی وینگ (Wing) داشته باشد.

سامسونگ گلکسی Z فلیپ ۳

سامسونگ گلکسی Z فلیپ ۳

احتمالاً سامسونگ برای هماهنگ‌سازی دو سری فلیپ و فولد، در مدل جدید Z فلیپ به جای Z فلیپ ۲، از شماره ۳ استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود این گوشی دارای یک صفحه‌نمایش بسیار روان ۱۲۰ هرتزی، شبکه ۵G و چیپست پرچمدار امسال باشد. همچنین طراحی این گوشی با یک قاب باریک‌تر همراه خواهد بود که به آن کمک می‌کند تا ظاهر زیباتر و بروزتری داشته باشد. گزارش شده است که یک شیشه فوق العاده نازک بهبودیافته از صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی OLED داخلی آن محافظت می‌کند. گفته می‌شود بلندگوهای استریو و لولای بروزشده در این گوشی وجود خواهد داشت.

گوگل پیکسل ۵a

گوگل پیکسل ۵a

گوگل احتمالاً گوشی ارزان‌قیمت دیگری از سری پیکسل را در نیمه اول سال ۲۰۲۱ عرضه کند. با توجه به قیمت مناسب پیکسل ۴a، این گوشی نیز با قیمتی مقرون به صرفه باید ارزش خرید بسیار خوبی داشته باشد. مشابه با سری پیکسل ۴a، انتظار داریم که پیکسل ۵a  نیز در دو اندازه مختلف وارد بازار شود. به دلیل آنکه تاریخ عرضه این سری سال ۲۰۲۱ است، هر دو مدل مجهز به ۵G خواهند بود.

گوگل پیکسل ۶

گوگل پیکسل ۶

گوشی پرچمدار بعدی گوگل باید در پاییز ۲۰۲۱ منتشر شود و اکنون برای شایعات یا افشای اطلاعات خیلی زود است، اما مطمئناً گوگل مجبور است این گوشی را عرضه کند. در سال ۲۰۲۰، پیکسل ۵ برخلاف پیکسل ۴ قطعاً مسیر درستی را در پیش گرفت و پیکسل ۶ باید این موفقیت را تکرار کند.

سونی اکسپریا ۱ III

سونی اکسپریا ۱ III

شایعاتی منتشر شده است که سونی برای رقابت با آیفون و سری‌های گلکسی، در سال ۲۰۲۱ سه مدل مختلف از پرچمداران ۵G خود را معرفی و عرضه می‌کند. ظاهراً این پرچمدارها در کنار طراحی تازه و دوربین سه‌گانه، مجهز به پردازنده کوالکام اسنپداگون ۸۸۸ خواهند بود. با توجه به معرفی‌های منظم دستگاه‌های سونی، باید شاهد رسمی شدن این موارد در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱، یعنی اواخر ماه فوریه یا اوایل مارس باشیم.

سامسونگ گلکسی Z فولد ۳

سامسونگ گلکسی Z فولد ۳

با توجه به اینکه گلکسی Z فولد ۲ با استقبال خوبی همراه بود، جای تعجب نیست که سامسونگ قصد دارد گوشی‌های تاشوی خود را در سال ۲۰۲۱ با گلکسی Z فولد ۳ گسترش دهد. این گوشی با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته سامسونگ که برای مدت طولانی روی آنها کار کرده است، منتشر می‌شود. یکی از آن‌ها، دوربین زیر نمایشگر است که احتمالاً برای سال ۲۰۲۱ آماده ارائه باشد. علاوه بر این، گفته می‌شود که Z فولد ۳ بسیار نازک‌تر از مدل قبلی خود است و همچنین از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند که می‌تواند آن را به جذاب‌ترین گوشی سامسونگ تبدیل کند.

سامسونگ گلکسی نوت ۲۱

سامسونگ گلکسی نوت ۲۱

علی رغم گزارش‌های متعدد مبنی بر اینکه سامسونگ تصمیم بر توقف تولید کامل سری گلکسی نوت دارد، هنوز انتظار داریم که در اوایل سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ شاهد گلکسی نوت ۲۱ باشیم. به هرحال شایعات زیادی درمورد بقای این سری وجود دارد و گفته می‌شود قلم S Pen به گلکسی S21 الترا ملحق خواهد شد. علاوه بر این، گوشی‌های تاشوی سامسونگ از نظر محبوبیت بسیار نزدیک به سری نوت شده‌اند.

موتورولا ریزر ۲۰۲۱

موتورولا ریزر ۲۰۲۱

مدل ۲۰۲۱ سری ریزر وظیفه سختی خواهد داشت که کاربران را متقاعد کند موتورولا می‌تواند برخی از مشکلات ریزر ۵G در سال گذشته را حل کند. اطلاعات و گزارش‌های کمی از سومین مدل سری جدید موتورولا در دسترس است، اما هنوز احتمال انتشار آن وجود دارد.

گسترش پشتیبانی از ۵G، دوربین‌های سلفی زیر صفحه‌نمایش و حاشیه‌های کمتر در طراحی گوشی‌ها، از مواردی هستند که انتظار داریم آن‌ها را در گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۱ ببینیم. در نظر داشته باشید که موارد گفته‌شده در این مقاله تنها پیش‌بینی‌هایی براساس شایعات موجود و روند هرساله‌ی شرکت‌ها هستند و هنوز هیچ اطلاعات رسمی‌ای درمورد این گوشی‌های هوشمند و تاریخ معرفی و عرضه آن‌ها در دسترس نیست.

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.